Hoe kan ik mijn baantje langer vol houden?

ik heb na lang zoeken eindelijk een baantje.
maar het baantje valt tegen, omdat het heel vroeg op de morgen is
eet ik om 6 uur s'morgens. En we hebben om 9 uur pauze dus dan hoor ik nog iets te eten maar dan krijg ik niks door mijn keel.
dus ik voel me na de pauze helemaal niet lekker en ben misselijk.
hoe kan ik dit oplossen? want ik denk dat ik hierdoor met een grote tegen zin ga werken. alvast bedankt voor jullie hulp!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dus je eet wel om 6uur in de ochtend maar om 9uur kan je niet eten?
Waarom hoor je dan wat te eten?
Kan je 6uur niet wat meer eten zodat je pas om 12uur kan gaan lunchen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
als ik om 9 uur niets meer eet dan voel ik me helemaal slap en ziek.
en om 6 uur zit ik al vol na 1 boterham want mijn lichaam is niet gewend zo vroeg te eten, en als ik dan om 9 uur niks meer eet dan krijg je weer het zelfde verhaal.

Het beste antwoord

Probeer eens een drinkontbijt of kop bouillon, daar knap je vast van op om 9 uur. Probeer de voordelen van vroeg beginnen te zien, je bent vroeg klaar en dus vroeg thuis, dan heb je nog de hele dag voor jezelf.

Toegevoegd na 1 minuut:
Goede morgen van Campina bijvoorbeeld.
http://www.campinagoedemorgen.nl/
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ga ik zeker proberen, Bedankt !
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik begin sinds kort zelf om 5 uur in de ochtend, ik kan dan voor ik weg ga, moeilijk brood naar binnen krijgen, het lukt wel met drinkontbijt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
het heeft geholpen! hartstikken bedankt

Andere antwoorden (2)

Hoe laat sta je op andere dagen op en slaap je wel minstens 8 uur in de voorgaande nacht? Als je namelijk normaal gesproken pas rond 9 uur je bed uitrolt en gaat slapen rond 12 uur dan is het logisch dat je lichaam in de war is en gaat protesteren. Je zou dus kunnen overwegen om de dag voor je werkdag ook rond 6 uur op te staan om je lijf te laten wennen en zodat je de avond op tijd moe bent om 8 uur slaap te kunnen pakken. Verder kan het natuurlijk ook zo zijn dat je het 'gewoon' een rotbaan vind en er gestrest van wordt, heel veel mensen worden misselijk van stress..
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waarschijnlijk is het een kwestie van wennen omdat je lichaam niet gewend is om vroeg op te staan en om die tijd te ontbijten. En dat misselijk worden en je niet lekker voelen kan komen doordat je suikergehalte dan te laag is doordat je niets gegeten hebt. . Het beste is om toch iets te kunnen eten.
Wat je zou kunnen proberen is, naast de reeds gegeven adviezen, om met een heel klein beetje eten te beginnen , bijv. een kwart boterham i.p.v. een hele en dit na een paar dagen verhogen tot een halve enz. (als je tenminste brood eet, maar het kan natuurlijk ook met andere dingen toegepast worden).
Probeer verder de voordelen van het werk te zien. Je doet ervaring op en leert ook met allerlei situaties op het werk omgaan. Dat is altijd goed en een eventuele latere werkgever kan dan ook aan je cv zien dat je niet te lui bent om te werken. Verder leer je andere mensen kennen, je leert ook iets over werk dat je anders misschien nooit gedaan zou hebben (dat kan je later nog weleens van pas komen) en heb je iets omhanden. En je verdient natuurlijk voor het carnaval en in de tijd dat je nu aan het werk bent kun je niets uitgeven!