hoe zit het met wachtdagen?

Indien ik mij op donderdag ziekmeld (ik werk die dag 3 uur)
Op vrijdag werk ik nooit.
Op maandag ben ik nog niet hersteld (ik werk die dag 6 uur)

Volgens de cao mogen voor de eerste twee ziektedagen met een max. Van 4 uur per dag in mindering gebracht worden.
Maar wat is in mij geval nou de tweede ziektedag?
De vrijdag waarop ik niet werk, of de maandag?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Wachtdagen zijn dagen dat er gewerkt wordt. U was ziek op donderdag en maandag. Deze twee dagen zijn dus de wachtdagen. Vrijdag is geen wachtdag omdat u nooit op vrijdag werkt.

Uw werkgever kan dus het loon van donderdag en maandag inhouden.
N.B: Als u als werknemer binnen vier weken weer ziek wordt, dan mogen er niet opnieuw wachtdagen worden ingehouden.
fisbel