Een verkeersboete mag alleen op het politiebureau worden betaald als de termijn van betalen is verstreken en de boete onherroepelijk vastligt – een openstaande boete dus. Ook bij mensen zonder vaste woon- en verblijfplaats in Nederland is betalen op het bureau mogelijk. Of mensen woonachtig in het buitenland. Normaal gesproken int dus het CJIB de boetes.

Toegevoegd na 12 minuten:
Lees ook het verhaal van Peter:
http://www.nationaleombudsman.nl/onnodig-lang-in-cel
fisbel
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja, dit is mogelijk. Ik heb hier geen bronnen van gevonden op het internet maar spreek uit ervaring.
Ik ben eens op het bureau geweest voor aangifte van vermissing van een paspoort, bij het invullen van mijn gegevens bleek dat ik nog een boete had open staan en ze zouden me in gijzeling moeten nemen mits ik kon betalen. De schappelijke agent heeft me laten gaan en ik heb de volgende dag op bureau de boete betaald. Wel graag contant, en pinnen kan soms ook wel.

Toegevoegd na 2 minuten:
contant = gepast
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja maar dat is ver na de uiterste betaaldatum, eigenlijk heb je je zelf vrij "gekocht" was jij niet uit jezelf naar het politie bureau gegaan, hadden ze je sowieso niet veel later van huis opgehaald om je in gijzeling te nemen. En dan is de laatste optie om direct te betalen, contant of pin. Een boete betalen op de gebruikelijke manier, dus voor de verval datum, kan je absoluut niet contant of per pin betalen. Jou betaalde bedrag is ookveel hoger geweest dan de boete was toen hij jou opgelegd was
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Daar heb je gelijk in, afhankelijk dus van de situatie waar de vraagsteller zich in bevindt. Zo lang er gewoon een accept giro is of rekening en dossier nr. bekend zijn zie ik ook geen reden om dit dan op het bureau te betalen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik snap nooit hoe dat kan: een boete niet betalen. Je krijgt toch herinneringen met flinke verhogingen??
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Denk niet dat ik me hier hoef te verantwoorden