Stelen op de werkvloer.. Sancties ?!

Ik werk nu al 5 jaar lang bij het zelfde bedrijf als jobstudent in de zomer en in het jaar in de weekends.
Nu heb ik een paar weken terug een blikje opgedaan in de kelder een leeggedronken omdat we een hele dag niet mochten drinken van onze baas (terwijl we daar verplicht tijd moeten voor krijgen) en het was zo'n warme dag... Normaal ben ik echt geen persoon die dat zou doen, maar had zo'n dorst.
Nu kwam mijn baas naar mij om mij te confronteren dat het bedrijf die de camerabeelden bijhoud iemand gezien had op de camera (niet specifiek mij, die zei niet wie) maar die vroeg wel aan mij of ik het was geweest...
Ik heb er eerlijk op geantwoord dat ik het wel een keer gedaan heb, en nu dreigt die dat die met de beelden naar de politie zal stappen en dat ik zal thuis worden opgehaald door hun en dat dat in mijn strafblad komt te staan...
Nu wilt hij mij ook niet meer uitbetalen voor wat ik gewerkt heb deze maand...

Weet iemand wat de gevolgen kunnen zijn en wat ik nu precies moet doen? Ik weet me echt geen raad meer en ben redelijk bang...

Weet jij het antwoord?

/2500

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100