mag ik zomaar alco. drank verkopen?

Wat heb ik nodig van drankvergunning om sterke drank te verkopen in "grote" hoeveelheid?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, daar heb je vergunningen voor nodig, maar ook een inschrijving bij de kamer van koophandel. Aan de vergunningen ben je al ruim 1000 euro kwijt. De link gaat over de gemeente Venlo, maar dit zal in andere gemeenten niet veel afwijken.
http://www.venlo.nl/algemeen/Pages/PDC-zoekresultaten.aspx?OPUSQ=ACTIE=1052~OPUSID=DA55A208-4216-481A-86E4-18E71DE2DD84&OPUSSESSID=7860ecefa828eba1ae943bea439951b7

Het beste antwoord

Je hebt van de gemeente een Drank en Horeca vergunning nodig. In een aantal gemeentes heb je ook een exploitatievergunning nodig. Afhankelijk van wat je precies wil gaan doen met bijvoorbeeld geluid en terras heb je ook een omgevingsvergunning resp. terrasvergunning nodig.

Als je het ter plekke wil laten nuttigen krijg je te maken met voorwaarden voor bijvoorbeeld toiletruimtes en een minimaal vloeroppervlak van 35 m2.

Verder moet je mogelijk beschikken over een HACCP-plan en een risicoinventarisatie en -evaluatie.

Kortom: je mag niet zomaar alcoholische dranken verkopen. Wat je daarvoor nodig hebt is volledig afhankelijk van de gemeente, of het ter plekke genuttigd wordt of niet en of je personeel hebt of niet.