Hoe kun je heel saai en eentonig werk leuker maken?

Ik heb even een tijdelijk baantje. Ik help een bedrijf om gegevens in de computer te zetten. Data-entry dus. Het is onnoemelijk saai en eentonig. Toch moet ik mijn aandacht erbij houden, anders maak ik fouten. Hoe zorg ik dat ik alert blijf en belangrijker: hoe zorg ik dat het minder saai is?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dounja.
Als ik je antwoorden op G.V over het algemeen lees, dan
kom ik tot de conclusie dat je het heel goed zelf kan oplossen,ik weet het zeker dat U het kan.
Heel veel succes. en natuurlijk +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
LOL, Ja, je zou het bijna denken he... ;-)
Toch val ik soms gewoon bijna in slaap...
Alle adviezen hieronder pas ik natuurlijk al toe, ik hoop alleen dat er iemand iets antwoord dat ik nog niet geprobeerd heb. Dat is de reden dat ik de vraag stel. Het is trouwens makkelijker om antwoorden/adviezen te geven, dan ze zelf op te volgen... :-D
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Onderschat jezelf niet.

Het beste antwoord

Ik zet een MP3 speler aan en doe mijn oortelefoontjes in bij een saaie baggerklus. Terwijl mijn handjes bezig zijn met dingen als Naam, Adres, Woonplaats, en mijn ogen checken of ik geen fouten maak, hoor ik muziek langskomen en vraag ik mij af of, en waarom, dat mooie of slechte muziek is.
Ik noem dat: rhytmisch programmeren.
Twee dingen tegelijk doen. Werkt goed, bij mij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
paulus811
14 jaar geleden
Dit is wel een antwoord dat ik zou uitproberen, al kan niet iedereeen werken met muziek.

Andere antwoorden (8)

Ik heb een tijd je geleden hier in de krant gelezen dat iemand spacecake had uitgedeeld op zijn werk. Was die middag daar heel gezellig. Alleen zijn baan was van korte duur
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dus?
Volgens mij is dit geen antwoord op mijn vraag. Ik wil het baantje (dat maar voor een paar weken is) graag houden. Kan de centen goed gebruiken. Zoals je weet kan ik niet zomaar naar Venetië, dus vandaar...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En is dat al niet genoeg reden om alert te blijve?
Maak er een spelletje van. Neem tijd op en probeer steeds sneller alles in te voeren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben al ontzettend snel. Sneller zou fouten betekenen plus dat het werk eerder klaar is en ik mijn baantje dus eerder kwijt ben... Maar wel een goed idee om er een spelletje van te maken. Niet zo zeer wat de snelheid betreft, maar ik zal morgen eens kijken of het anders kan...
Saai werk wordt eigenlijk alleen maar leuk, als je voor en na het werk en tijdens de pauzes leuk contact hebt met de collega's. Probeer aan te haken bij de mensen daar en zie het als een manier, om nog wat sociale contacten op te doen. Het werk wordt er niet beter op, maar naar je werk gaan in elk geval wel.
AlphaLimaSierra
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb leuk contact. Ik ga ook niet met tegenzin. Ik val alleen zowat in slaap... ;-)
Wel een goed advies trouwens.
Door het Werk te doen met alle aandacht en liefde die je in je hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wow, dat is wel heftig, 8 uur op een dag...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leuker kan ik het ook niet maken. "Hout hakken en water halen" is het motto in japanse zen kloosters.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind het wel een erg goed advies hoor.
Denk dat het toch een kwestie van verstand op nul en blik op oneindig zetten.

Alert blijf je door op tijd naar bed te gaan, en je kunt het eventueel nog positief beinvloeden met bijvoorbeeld ginseng.

Je kan een vaas vrolijk gekleurde bloemen op je bureau zetten, of een koptelefoon op met muziek waar jij je prettig bij voelt.

Misschien nog een fotolijstje op je bureau, met de foto van een dierbare waar jij vrolijk van wordt. Heel veel directeuren hebben bijvoorbeeld foto`s van hun kinderen op het bureau staan.

Hang een mooie grote poster naast je bureau met een kleurrijke afbeelding.

En blijf in de pauze niet op de werkplek hangen, maar ga even een stukje wandelen buiten, met name als de zon schijnt. Daar worden veel mensen pas echt vrolijk van!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Saai werk leuk maken kan niet, want anders was het leuk werk geweest ;-)

Maar het is minder erg als je bedenkt dat je er geld mee verdient, dat je collega's hebt, dat het maar tijdelijk is en dat je eigenlijk heel nuttig werk doet.

Gewoon accepteren!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lekker GVen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Probeer een leuke band met collega's op te bouwen en hou af en toe een koffiepauze met elkaar. Zo heb je een paar momenten waar je naar toe kunt leven en die de werkperiodes korter maken.

Maar toegegeven, data entry zal nooit een droombaan worden. Goeie vraag trouwens!
paulus811