Hoeveel geld krijgt een makelaar als hij een huis verkoopt?

Of een huis te koop zet, voor een klant.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
10.6K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
% van de prijs.

Antwoorden (3)

Ligt eraan! Gemiddeld 2000 a 3000 euro.....
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Makelaars berekenen een provisie voor hun diensten. Dit ligt gemiddeld rond de 1,5% van de verkoopprijs, exclusief BTW. Inclusief BTW komt dit neer op 1,79% van de verkoopprijs
ronron1212
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Lijkt weinig, maar dit kan hoog oplopen +.
ronron1212
10 jaar geleden
Ligt er aan hoe duur het huis is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee ligt eraan voor welke prijs het verkocht wordt :)
ronron1212
10 jaar geleden
Ja dus hoe duur ik weet echt wel hoe een huis verkocht of gekocht wordt heb er nog al wat gehad. maar het gaat uit eindelijk om de prijs dus hoe duur.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ach, wat is duur? Als je het er voor over hebt en tevreden bent is het niet duur. :)
redhouse
10 jaar geleden
Ook kan er een percentage tussen verkoper en makelaar worden afgesproken
Veelal een percentage van de verkoopprijs, soms een vast bedrag. De Algemene Consumentenvoorwaarden van de NVM zegt hierover:

ARTIKEL 15 – Berekening courtage koop en verkoop
1. De courtage wordt berekend op gr
ondslag van wat partijen hierover
overeengekomen zijn. Voor zover partijen geen grondslag voor de berekening
van de courtage zijn overeengekomen, gelden de navolgende leden van dit
artikel.
2. De courtage wordt berekend over de koopsom van de onroerende zaak