Mag een email al als een officieel schrijven beschouwd worden?

Het gaat om het volgende:

Ik krijg (watergeld) terug van mijn woningbouw vereniging.
Nu heb ik sinds kort een ander rekening nummer en wil dat geld daar op gestort hebben omdat die andere rekening is opgeheven.

Telefonisch accepteren ze het niet omdat (werd mij letterlijk verteld) een boze buurman ook zou kunnen bellen, nou die heb ik niet maar dat terzijde:))
Dit kan ik nog wel begrijpen.

Ze eisen dat ik dat schriftelijk doe met postzegel en alles maar is ook maar de vraag of dat aankomt tegenwoordig met de post, met email weet ik het zeker.

Ik kan ze via email toch al mijn gegevens geven met contact nummer en het referentie nummer van de brief waarin vermeld staat dat ik dat geld terug krijg, kunnen ze mij gewoon terug bellen als ze het niet vertrouwen.

Lijkt wel weer een beetje de jaren 80 zo, moet er echt speciaal postzegel voor gaan halen die gebruik je tegenwoordig toch bijna niet meer? Tenminste ik niet meer :))

Dank.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat een onzin...post komt gewoon aan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hartelijk dank voor dit zinvol antwoord (postbode?) ik heb anders meegemaakt buiten het feit wat ik aan verkeerd bezorgt post regelmatig in de bus vind.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Email komt ook niet altijd bij de GOEDE persoon aan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat is niet de vraag en als er een speciaal antwoord email is en er is er maar 1 dan komt dat wel bij de juiste persoon aan, het gaat hier om Wooncompagnie en die hebben maar 1 antwoord email op hun site dus dit antwoordt klopt ook niet. Wat is deze?

Het beste antwoord

Ja, dat mag.
Een e-mail kan in een rechtszaak evengoed als bewijslast gelden als een brief. Echter is (net als een brief) een e-mail wel makkelijk te vervalsen. Daarom kan je een digitale handtekening erbij sturen. Dit bewijst de bron van de e-mail. Daarin is een gekwalificeerde ondertekening het beste, maar dit kost je wel €7 per jaar.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Of email als een 'officieel schrijven' mag worden beschouwd bepaalt degene die de eisen stelt of in jouw geval betaalt.

Toevallig moest ik een ingewikkelde klacht met andere zaken over het abonnement van mijn vader bij Scarlet ook schriftelijk doen. Gisteren heb ik dus een heel epistel opgesteld op mijn computer, uitgeprint en in een enveloppe gedaan. Toen bedacht ik me dat ik best ook kon emailen en warempel ik vond een mailadres voor technische en voor administratieve vragen. Gewoon ingevuld dat het om een klacht ging en de brief als bijlage en voor het eind van de dag kreeg ik wat ik wilde (mijn brief zat toen nog in de brievenbus).

Ik zou het dus gewoon proberen met een leesbevestiging en vragen of ze jou willen terugmailen als het verwerkt is maar als ze niet akkoord gaan zul je toch echt een postzegel (waarschijnlijk 10 want je kunt geen losse postzegels kopen dus je kunt er beter eentje bij je aardige buurman ofzo kopen) moeten aanschaffen.

Overigens valt het best wel mee met die post (tenzij jij die verkeerd bezorgde brieven weggooit, mogen ze een foutje maken met gemiddeld 11 miljoen (ja dat valt nog tegen he) poststukken per dag?
96% van de post wordt op tijd bezorgd
Bijna 100% wordt bezorgd op het juiste adres
84% van onze klanten is (zeer) tevreden
http://www.postnl.nl/voorthuis/klantenservice/kwaliteit-van-postnl/
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank voor dit zinvolle antwoord. Inderdaad dat is ook mijn punt je kunt ook niet 1 postzegel kopen je moet gelijk een velletje kopen tegenwoordig en ik doe er nooit wat mee. Maar wil eigenlijk nog steeds weten of een email geweigerd mag worden als officieel schrijven :))