Kan iemand mij vertellen hoe hoog mijn WW-uitkering moet zijn? Bruto dagloon: 92 bruto per dag.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (2)

IK ZOU EVEN KIJKEN OP DE WEBSITE VAN HET UWV. DAAR STAAT ALLES. ZIE HIERONDER.

Heeft u recht op een WW-uitkering? Dan krijgt u een basisuitkering van 3 maanden. De eerste 2 maanden krijgt u 75% van uw dagloon, de derde maand 70%. Als u langer dan 3 maanden WW krijgt, is de hoogte van uw uitkering ook in de volgende maanden 70% van het dagloon.
Vindt u werk voor een korte periode en wordt de WW-uitkering daarna voortgezet? Dan blijft het oude dagloon gelden.

Uw dagloon
Het dagloon wordt gebaseerd op het loon dat u gemiddeld per dag verdiende in het jaar voordat u werkloos werd. Het dagloon is nooit meer dan het wettelijk maximumdagloon. Is uw dagloon hoger? Dan gaan wij bij het berekenen van uw uitkering uit van het wettelijk maximumdagloon.
Voor deeltijd-WW geldt dat het dagloon wordt gebaseerd op het loon uit het laatste aangiftetijdvak vóór het aangiftetijdvak van intreden van de werkloosheid.

Voor de berekening van het dagloon gaan wij uit van het loon waarover premies sociale verzekeringen betaald zijn. Dat betekent dat bijvoorbeeld bonussen vaak wel meetellen, maar reiskosten- en telefoonvergoedingen meestal niet.

Soms wordt er een ander (hoger) dagloon berekend. Dat gebeurt bijvoorbeeld wanneer u in een nieuwe baan tegen een lager loon bent gaan werken en toch (weer) werkloos bent geworden. Werkte u in verschillende banen of verdiende u niet steeds evenveel, dan wordt uw uitkering gebaseerd op het gemiddelde loon in het jaar voordat u werkloos werd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jammer dat je de rest niet ook met hoofdletters getikt hebt :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
copy/paste met hoofdletters is me te veel moeite.. :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
valt best mee, kopieren naar Word, paar keer shift+f3, doorkopieren naar GV en klaar :)
Dat kan het UWV je precies vertellen. Duurt wel even voor je het echt weet, maar dan weet je het wel zeker.
Het is wel handig, wanneer je naar het UWV wat minder schreeuwerig overkomt. Even je caps-lock uitzetten... ;-)