is het goedkoper om 1 lening te betalen ?

ik heb een familie-lid die bepaalde bedragen betaald aan: otto,neckermann & wehkamp.

zou het voor die gene goedkoper zijn om alles af te betalen met 1 lening ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Over het algemeen wel.

Als je een lening hebt betaal je minder aan administratiekosten dan bij meerdere leningen (Immers: Elke lening moet geadministreerd worden). Tevens heb je bij bv een bank meestal een beter rente tarief voor je lening dan bij dit soort postorder bedrijven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Dit is afhankelijk wat voor een soort lening er tegenover staat.
Als je het geld wat je leent pas op hoeft te nemen op het moment dat je het nodig hebt is het interessanter.
Wanneer je echter het geld bij het afsluiten in handen krijgt en je er een x aantal maanden (nog) niks mee doet, dan kan het duurder zijn.
Maar ook dat is sterk afhankelijk van het soort lening, goed vergelijken dus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
neen, want elke lening heeft een specifieke interestvoet . Worden de leningen samengevoegd , krijg je in het algmeen een hogere rentevoet. Want ook het specifieke onderpand is niet meer duidelijk. Daarom oppassen met firma'd die zogenaamd leningen groeperen.Heel gevaarlijk
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan beter niet lenen want hoe meer je leent hoe meer je terug moet betalen bv: je leent 20 euro en je moet een maand later 30 euro terug betalen daarom kun je beter wachten en sparen of wachten tot het in de uitverkoop is.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een gewone lening bij een bank is over het algemeen veel goedkoper dan de postorderbedrijven die woekerrentes rekenen. Probleem is vaak dat er alleen mensen kopen die bij een bank geen lening (meer) krijgen. Iemand die makkelijk een lening kan aflossen, koopt niet bij Wehkamp. Zelfs al koop je niet op rekening, dan nog rekenen dit soort bedrijven vrijwel altijd veel hogere prijzen dan een gewone winkel of internetwinkel zonder dure catalogus.

Het is een kwestie van uitrekenen wat de totale schuld is, hoeveel rente er per jaar betaald wordt en dan kijken wat die lening bij een bank zou kosten.
paulus811
14 jaar geleden
Jazeker!!
De rentes bij de postorderbedrijven zijn vaak hoger dan de rente die je bij een bank zou betalen. Bij een bank zijn ze ook niet gering, zo rond de 12%, maar bij postorder kan dit wel 20% zijn.
Bovendien heb je bij een bank vaak meer inzage in je gegevens, is het makkelijker om even naar binnen te lopen als je vragen hebt, en betaal je (meestal) geen boete als je extra wil aflossen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een antwoord kan op basis van deze informatie niet gegeven worden. Je moet eerst weten of boetevrij aflossen mogelijk is. Als dat mag dan kun je doorgaans bij een gewone bank tegen een wat schappelijker tarief lenen maar voorwaarde is dan wel dat de bank nog zaken met je wil doen, aan het kopen of afbetaling gaat heel vaak een geschiedenis vooraf. Navragen dus. Als boetevrij aflossen niet mogelijk is dan zal het erg lastig worden. Deze postorderbedrijven verdienen namelijk nogal leuk aan de afbetalingen omdat de rente meestal niet gering is en daarom hebben ze ook geen belang bij vervroegde aflossingen zonder dat daar wat tegenover staat. Voor hen is het dan eigenlijk net zoiets als een goede melkkoe naar de slager brengen of een kip met gouden eieren de nek om laten draaien. En hou er rekening mee dat een bank ook kosten in rekening brengt voor het verstrekken van een lening, alleen een iets lager rentepercentage tegenover het huidige percentage + boete zetten is dus ook al niet voldoende. Hoewel psychisch misschien bezwaarlijk lijkt de gang naar een budgetadviseur niet onverstandig. Nibud heeft deze mensen in dienst en als ik het goed zag op het internet is hun advies gratis. Je zou zeggen dat je daar nooit iets mee verliezen kan. Er staan overigens nog wel meer budgetadviseurs op het internet maar ik weet niet wat de goeden zijn of dat ze ook nog met andere motieven rond kunnen lopen. In elk geval succes gewenst.