Welk voordeel heeft het om tijdens de WW uitkering een 0 uren contract aan te nemen?

Wordt het termijn van je ww uitkering verlengd als je bijvoorbeeld een volledige week werkt met een 0 uren contract?

En bouw je nog meer op?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je uitkering wordt ingehouden. Het loon dat je verdiend, wordt afgetrokken/ingehouden van je ww uitkering. Over die week ontvang je geen ww, maar loon, dit moet je ook gewoon opgeven. Je ww schuift als het goed is op.

Antwoorden (1)

Voor de "verlenging" van de WW maakt het niet uit met wat voor een soort contract je werkt. Je WW-periode kan inderdaad opschuiven als je een periode werkt. Heb je bijvoorbeeld voor een half jaar WW en je werkt een maand, dan schuift de WW-periode een maand op. Neem wel eerst contact op met het UWV hierover, om teleurstellingen te voorkomen.