Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat zijn de transactiekosten als ik een geldbedrag overmaak naar de VS via een western union agenstchap (dus niet online) ?

De transactiekosten om via de website te versturen zijn anders dan wanneer je via een fysieke agentschap geld verstuurd. De hoogte van deze kosten (naast de valuta-koers uiterraad) kan ik nergens inzien.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Ik heb vorig jaar geld overgemaakt naar iemand in Spanje. Hij ging daar naar een WU agentschap, ik ben hier (in Eindhoven) naar het GWK gegaan. Ik weet niet meer zeker wat de kosten waren, maar ik meen me te herinneren dat ik € 22,- moest betalen.

Toegevoegd na 8 minuten:
Ik heb even gezocht op gwktravelex.nl, maar daar kan ik het ook niet vinden. Op een een andere website (zie bronvermelding) staat dat het minimaal € 9,50 kost. En hoe hoger het bedrag, hoe hoger de kosten - dus het verschilt per transactie.

Overigens moest ik bij het GWK niet alleen de naam van de ontvanger invullen, maar ook het nummer van zijn paspoort. Dat heeft het WU agenschap nodig (waar hij het ging ophalen).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vorige week heb ik geld (36 dollars) overgemaakt via een agentschap en ik betaalde daar €4,95 extra.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding