Kan ik uitwonende stufi aanvragen als ik tijdelijk onderhuur?

Ik heb een contrcact van 4 maanden waarbij ik onderhuur. Heb ik hierbij recht op uitwonende stufi als is studeer?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
14.1K

Antwoorden (2)

Als jij je inschrijft in die woning wel, anders niet. Er wordt gecontroleerd of jij op een ander adres woont dan je ouders, vergeet je studiefinanciering niet op tijd weer aan te passen, naar thuiswonend.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Of je onderhuurt maakt niet uit, het gaat erom of je bent ingeschreven bij de gemeente waar je je kamer huurt.

Dit staat erover op de site van DUO:

Je bent uitwonend als je niet op hetzelfde adres woont als je ouder. We gaan uit van het adres waarop je bij de gemeente staat ingeschreven. Zorg daarom dat je inschrijving bij de gemeente klopt. Je krijgt een toelage voor uitwonenden als je op de eerste van de maand uitwonend bent.

Als je uitwonend wordt, moet je:

- je adres wijzigen bij de Gemeentelijke Basisadministratie. Doe dit binnen vijf dagen nadat je bent verhuisd
- je woonsituatie bij ons wijzigen.