Betaald UWV de vakantietoeslagen op een andere datum dan de uitkering zelf?

Ik heb net geld ontvangen van UWV, maar dit is veel te laag inclusief vakantietoeslag. Klopt het dat zij dit later storten?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (2)

De meeste mensen krijgen vakantietoeslag (ik ga uit van vakantiegeld?) in juni. Wellicht stort UWV dit dan tijdens de uitbetaling van juni, of apart in juni.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Serieus? De meeste mensen? Ik dacht juist verreweg de meesten in mei
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Is ook zo de meesten in mei
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dan is dat ineens veranderd, aangezien ik van iedereen juni hoor. Kan ook aan de uitbetalingsdag liggen.
Dat ligt aan welke uitkering je krijgt.

WW komt 17 mei
De meeste andere op 23 mei
Ziektewet geld is inclusief vakantiegeld

"Wanneer betaalt UWV mijn uitkering? En wanneer mijn vakantiegeld?
De betaaldatum hangt af van de soort uitkering die u ontvangt.

Betaaldatum van het vakantiegeld van uw uitkering
Het vakantiegeld van uw WW-uitkering krijgt u op 17 mei 2013. Is uw WW-uitkering al voor mei van dit jaar gestopt? Dan hebben wij het vakantiegeld tegelijk met uw laatste WW betaald.

Het vakantiegeld van uw WAO-, WAZ-, WIA- of Wajong-uitkering betalen wij op 23 mei 2013 tegelijk met uw uitkering voor de maand mei.

Uw Ziektewet-uitkering is inclusief vakantiegeld. U ontvangt dus geen aparte betaling in mei.

Let op: houd er rekening mee dat uw bank meestal nog 2 werkdagen nodig heeft om het bedrag bij te schrijven op uw rekening. Heeft u een buitenlands rekeningnummer waarop u uw uitkering ontvangt? Dan duurt een betaling langer. U ontvangt hierdoor uw uitkering later."

http://www.uwv.nl/particulieren/algemeen/betaaldata.aspx