Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is het uurloon voor een 18 jarige bij een tankstation?

Ik ben 18 en werk bij een tankstation. Nu heb ik in maart 75,75uur gewerkt, inclusief 1e paasdag 12u lang. Ik heb zojuist een specificatie ontvangen en ik verdien €4,06 per uur.
Ligt het aan mij of is dit erg weinig? Heb voor 1e paasdag ook niks extra gekregen..

Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
7.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Kijk in je contract wat er afgesproken is. De meeste pompbediendes verdienen het minimumloon. Je kan het loon van je collegae vergelijken op http://www.loonwijzer.nl/home/salaris/salarischeck?job-id=5245010000000

Het minimumloon / per uur is afhankelijk van het aantal uren dat samen een fulltime dienstverband vormt. Kijk op http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/minimumloon/vraag-en-antwoord/hoe-hoog-is-het-minimumloon-per-uur.html om te zien wat jouw minimumloon is.

Feestdagen worden overigens beter beloond. Kijk in de CAO of arbeidscontract wat hierover afgesproken is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik werk ook bij een tankstation, veelal krijg je ook een toeslag voor gewerkte uren tijdens feestdagen. Veel mensen denken aan een behoorlijk percentage maar in de praktijk valt dit mee (of juist tegen, hangt er vanaf uit wiens oogpunt je kijkt). Dit komt omdat je wist dat je bij feestdagen moest werken. Dit hoort bij je werk als pompbediende.

Verder lijkt het salaris te kloppen. Wat ik hoor vanuit andere 18 jarig die bij het tankstation werken is dit wel de richtlijn.

Ondanks het feit dat de toeslag voor feestdagen tegen valt heb je wel rechts op toeslagen als onregelmatigheidstoeslagen en risicotoeslag (als je alleen staat) wat je salaris schappelijker maakt. Ondanks het feit dat je kale uurloon tegen kan vallen.

In het geval van een 18 jarige wordt er ook eens een 0 uren contract aangeboden waardoor je per maand ook je vakantiegeld krijgt bijgestort.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding