Waarom heb nog sollicitatieplicht bij het uvw als ik een baan heb gevonden?

Ga pas 1 mei beginnen.
Moet ik dan nog een maand solliciteren om zo maar mijn geld te krijgen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (3)

Omdat je ook deze maand nog geen werk hebt, je kunt de komende weken via bijvoorbeeld het uitzendbureau, nog zelf voor je inkomen kunnen zorgen.
Je kunt proberen vrijstelling van sollicitatieplicht te krijgen, ook daarvoor moet je naar het UWV, daar maak je wel een kansje op, maar dat hangt van verschillende factoren af. Solliciteer die laatste weken nog gewoon, de kans dat je aangenomen wordt is zeer klein, omdat je maar een paar weken beschikbaar bent.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt toch gewoon bij een uitzendbureau werken tot 1 mei?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is heel mooi, gefeliciteerd. Maak een afspraak bij het UWV en probeer vrijstelling van de sollicitatieplicht te krijgen. Neem bewijs mee dat je de baan krijgt. En anders gewoon solliciteren, wordt je ergens aangenomen, dan zit je daar nog niet aan vast, omdat je dan eerst een proeftijd krijgt en die mag je ten aller tijde stopzetten. Dus zonder opzegtermijn opstappen. Doe wat je moet doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gewoon solliciteren en gelijk zeggen dat je maar voor een maand geïnteresseerd bent. Ben je snel klaar.
Ja, want je ben nog niet begonnen bij deze werkgever en krijgt wel een uitkering. Als je -bij wijze van spreken- een baan zou worden aangeboden bij een uitzendbureau tot 1 mei, moet je ook daarop ingaan. Alleen na goedkeuring van de uitkeringsverstrekker kun je vrijgesteld worden van de plicht.
Computoon
11 jaar geleden
Ja het is namelijk mogelijk dat u eerder een baan vind en de uitkering eerder stopt.