Is het verstandig om te beleggen in Dollars momenteel. Gaat de euro dalen tegenover de dollar na de enorme stijging van de afgelopen tijd?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (6)

daar is op dit moment geen zinnig woord over te zeggen. Als de wereld besluit geen vertrouwen meer te hebben in de US dollar, oa omdat ze zoveel bij drukken, dan kan de doller wel eens onderuit gaan.

Persoonlijk zou ik de pond overwegen, als je dan toch valuta wilt beleggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met dollars weet je 't nooit. 't Blijft een hele dikke gok.
Als je wilt beleggen: dan zou ik dat in innoverende bedrijven doen. Bijv. bedrijven die nieuwe types zonnecellen maken met een hogere opbrengst. Maar ook dat blijft een gok. Beleggen is eigenlijk gewoon _altijd_ gokken. Dus alleen beleggen met geld wat je echt makkelijk kunt missen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beleggen is eigenlijk gewoon _altijd_ gokken.. Zo onwaar...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verklaar!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Jinx:
Helemaal niet onwaar.
Beleggen is zelfs per definitie gokken. Zodra 't _niet_ gokken zou zijn: dan is 't _geen_ beleggen meer. Dan kan je 't investeren noemen, of zoiets...
_Elke_ koers kan instorten - of je nu ontzettend veel van beleggen weet of niet; of je nu JP Morgan heet of niet: je beleggingen kunnen altijd flink onderuit zakken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja, zo lust ik er nog wel een paar! Wie geen verstand heeft van de beurs, die gokt. Wie er wel verstand van hefet verdient er geld, met gokken heeft dat weinig te maken. Anders gezegd: wie beweert dat op de beurs bezig zijn gokken is, weet niet hoe het spel in elkaar steekt. En inderdaad, dat zijn er heel wat.
Met de snelheid van bankbiljetten bijdrukken van Amerika momenteel zou ik geen dollars willen kopen, die worden steeds minder waard...

Nee dat is niet verstandig dus... En de staatsschuld loopt ook nog eens een keer enorm op, ook al een reden om dollars te weren...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat je zegt klopt. Maar de dollarkoers wordt kunstmatig hoog gehouden.. Vrijwel alle grondstoffen worden in dollars gewaardeerd. Zou de dollar opeens sterk in waarde dalen, en blijven dalen, zouden de grondstoffen niet meer reël gewaardeerd blijven.
Daar zou ik zeker niet van uit gaan.
De (Amerikaanse) dollar bevind zich op dit moment in een neergaande trend. De koers zal in mijn optiek binnen de 0.65 en 0.75 eurocent blijven. Hierbinnen valt er wel wat winst te halen, door te beleggen met behulp van hefbomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je geluk hebt. Als je pech hebt, niet.
't Blijft gokken.
Een theoretsche tip; op het moment dat je heel veel dollars koopt zal de prijs ervan c.p. omhoog gaan. Verkoop je die vervolgens sneller dan de FED erbij drukt dan zit je gebakken. Je zal met wat dollars blijven zitten maar wie weet kan je ze kwijt aan de FED in de vorm van een termijnoptie die er dan een droge doorstart mee kan maken om van plaats 1 naar plaats n! te duikelen in het pyramidespel dat het zo is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In het verleden behaalde resultaten geven geen garantie op de toekomst. Dat wordt overal gemeld. Dat betekent dat het risico aan jou blijft. Maar eerlijk gezegt denk ik dat je een goede inschatting maakt - de dollar stijgt op dit momen al. Ik verwacht dat dat doorzet. Maar zoals gezegd: geen garanties!