Welke energieleverancier is het voordeligst?

Toegevoegd na 5 minuten:
Op dit moment is mijn energieleverancier United Consumers maar ik denk dat ik voordeliger terecht kan. Mijn verbruik is 1500m3 gas en 3500 kwt per jaar en ik ben elke maand zo'n € 205 kwijt aan energielasten. Wie kan mij in deze adviseren en welke vergelijkingssites zijn betrouwbaar? want daar zitten ook grote verschillen tussen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (4)

Korte of lange termijn... Ik heb zelf uitgerekend dat ik bij Greenchoice in de normale jaren 30 a 40 euro goedkoper uitben dan bij mijn huidige Eneco. Maar al die sites geven alleen het eerste jaar, en dan scheelt het honderden euros...
Staar je niet blind op aanbiedingen maar kijk naar de lange termijn als je niet bereid bent elk jaar over te stappen. Of prijs je gelukkig met 1 jaar wat korting.

Wees er vooral ook op bedacht dat het soms HEEL moeilijk kan zijn om van een prijsstunter af te komen.
Sommige zijn zelfs zo brutaal je al over te schrijven naar hun diensten als je alleen maar een offerte opvraagt...

Uiteindelijk kost het allemaal geld en krijg je niks gratis. De meeste kosten zoals belasting en transport zijn overal hetzelfde. De enige korting die ze geven is op de energie zelf, en dat is vaak maar centenwerk. Greenchoice bijvoorbeeld garandeerd een laagste prijs bij ons, maar dat is dan dus 0,25 cent onder de prijs van Eneco, per kwh of kuub gas.

Bezint eer ge begint, het scheelt zowat niks.

Toegevoegd na 1 minuut:
Zonder je postcode kunnen we het niet eens uitzoeken...

Toegevoegd na 6 minuten:
Persoonlijk zou ik kiezen voor Greenchoice. Daar hebben we hele goede ervaring mee in de familie. Goede service en altijd snel bereikbaar. Zeer flexibel met nabetalingen en altijd bereid tot overleg. (in het geval bij mijn schoonvader waar er torenhoge rekeningen lagen door een defecte ketel).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deze vraag is al gesteld, bijna letterlijk hetzelfde.

Ik kan een leuk antwoord gaan typen, maar ik denk dat je meer hebt aan een verwijzing naar die eerdere vraag.

Vooruit, daar komt-ie:
Cryofiel
14 jaar geleden
Eneco zie ook mijn antwoord op de vorige vraag die door cyrofiel is gegeven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een jaar geleden had ik dit uitgezocht en kwam toen op Eneco uit. Echter, ik heb toch begrepen dat er veel klachten in het verleden zijn geweest. En als ik dan uiteindelijk maar Euro 50,- in een jaar bespaar wordt ik daar niet echt gelukkig van. Want met Nuon ben ik wel zeker, weinig tot nooit stroomuitval en de service is prima! Dus waarom zou ik voor onzekerheid kiezen voor die paar euro?