Ik ben de naam van een begrip kwijt, als ik het beschrijf: mensen die meer geld voor iets overhebben kunnen datgene kopen. ?

..maar de mensen die er minder voor over hebben niet, want er is maar een bepaald aantal (producten). Hoe noem je dat, wat je er voor over hebt?
een begrip uit de economie

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Het komt niet precies overeen met jouw vraag, maar bedoel je 'prijselasticiteit'?
paulus811
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, ik geloof het wel, dankjewel!

Andere antwoorden (6)

Koopkracht?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Schaarste denk ik is wat je bedoelt.

Toegevoegd na 50 minuten:
Volgens mij wordt het product dan geveild want anders kan het niet (iemand betaalt een hogere prijs dan een ander en kaapt het weg voor de neus van de ander).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nee, ook niet. Het ging r om dat sommigen werden uitgesloten omdat degene die er meer voor over had het product voor zijn neus wegpikte zegmaar.
Wet van vraag en aanbod.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Vraag_en_aanbod
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nee, ook niet. Het ging r om dat sommigen werden uitgesloten omdat degene die er meer voor over had het product voor zijn neus wegpikte zegmaar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat klinkt toch als de wet van vraag en aanbod.
De wet van vraag en aanbod.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nee, ook niet. Het ging r om dat sommigen werden uitgesloten omdat degene die er meer voor over had het product voor zijn neus wegpikte zegmaar.
Ik vermoed dat je het begrip "budget" bedoelt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een veiling? Iets per opbod verkopen, zodat de hoogste bieder de 'winnaar' is?