Heeft iemand ervaring met vertalen voor bedrijven?

Ik kan online documenten vertalen voor bedrijven waar je dan redelijk kan bijverdienen. Het is een advertentie op marktplaats en het klinkt interessant. Maar met zoveel oplichters tegenwoordig vraag ik liever eerst of iemand er ervaring mee heeft.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (3)

Als het bedrijf een vesting heeft, dan zou ik eerst een afspraak maken om eens rond de tafel te gaan zitten.

Als het bedrijf uitsluitend online werkt, dan zou ik eens gaan googelen en kijken wat er over dit bedrijf te vinden is. Als het een niet bestaand bedrijf is en het gaat om oplichters, dan vind je ofwel niets, ofwel reacties van anderen die er ervaring mee hebben.

Ik zou in ieder geval voorzichtig zijn, voor hetzelfde geld steek je veel tijd in een vertaling en vervolgens krijg je geen reactie meer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mocht je doorgelinkt worden naar vertaalwerk.net dan is deze (bron)link mogelijk interessant.
Neem in ieder geval contact op met het desbetreffende bedrijf alvorens je ergens in duikt.
Geef niet zomaar jou bank en of adresgegevens en maak zeker niks zomaar over.
Dat je hier vragen stelt is al een goed begin.
succes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je wordt gevraagd om eerst een bepaald bedrag over te maken als 'inschrijvingskosten' of iets dergelijks, dan is dat zéér onbetrouwbaar. Je betaald namelijk deze kosten en hoort vervolgens nooit meer iets van zo'n bedrijf weer. Dus ik zou zeggen: google flink op de naam van het bedrijf en neem vervolgens persoonlijk contact op.