heeft IJsland samenwerking met andere landen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ronron1212
11 jaar geleden
landen kunnen niet zonder samenwerking.

Antwoorden (1)

IJsland is nog geen lid van de Europese Unie, maar heeft op 23 juli 2009 het EU-lidmaatschap aangevraagd. Het land is lid van de Europese Vrijhandelsassociatie (EVA), samen met Noorwegen, Zwitserland en Liechtenstein, en in 1992 tekende IJsland het EER-akkoord met de Europese Unie, dat was ontworpen om EVA-landen deel uit te laten maken van de Europese markt zonder lid van de EU te hoeven zijn. (Bron1)
Voor meer informatie over de EER en de EVA zie de bronnen 2 en 3.