Ik kan niet meer geld opnemen omdat ik over mij limiet ben van wekelijkse opname(rabobank) kan ik nog wel overal pinnen als ik bijv treinkaart wil?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
9.8K

Antwoorden (4)

Als je gewoon ergens anders pint kan dit wel. Dus echt pinnen bedoel ik dan, niet geld uit de muur trekken.

Maar wat ik zelf ook raar vind, met mijn pas, ook rabobank, kan ik bijv. maar 1x per dag bij een andere pinautomaat geld halen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
Is soort beveiliging
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is niet raar en ook geen beveiliging. Dit is een soort van service. Het kost de ing (of rabo of abn of of of) geld als je bij een andere bank pint. Als soort van service mag je daarom 1malig per dag bij een andere bank geld trekken. In een winkel kun je onbeperkt (oké zolang er geld op staat) pinnen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hebt ook een dag limiet met pinnen geloof 2000€
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ligt aan je rekening. Student of niet? Bij andere banken is het maximaal 250 euro per dag.
als je geld op de pin hebt staan kan je gewoon pinnen maar is die ook leeg kan je er niets mee omdat je over je limiet ben dus zal je moeten wachten tot volgende week dan kan je weer aan je geld
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat zijn twee verschillende dingen.

Neem ik als voorbeeld de Rabobank. Bij de geldautomaat van de Rabobank kun je met een Rabo WereldPas tot € 1.250 per week opnemen, als je saldo het toelaat. Bij automaten van andere banken kun je maximaal € 250.- per dag opnemen. Meer komt er niet uit, ook al zou je euro 10.000.- op je bankrekening hebben staan.

Dat is dus de 'geldopnamekant'. Waarschijnlijk hebben banken zulke regels ingevoerd om te voorkomen dat mensen zeer grote bedragen opnemen uit de automaat, wat de veiligheid niet bevordert en waardoor andere mensen te snel voor een lege automaat staan.

Betalen met de bankpas kun je net zo lang doen, tot je de kredietlimiet hebt bereikt die voor jou geldt en die volgt uit je overeenkomst met de bank. Als iemand niet wil rood staan, kan hij een kredietlimiet van 0 euro afspreken met de bank. Die persoon kan dus geldopnames doen en dingen betalen met de bankpas tot het saldo op zijn bankrekening 0 euro is.
Heeft die persoon een kredietlimiet van 500 euro, dan kunnen er bedragen van de bankrekening worden afgeschreven tot hij 500 euro rood staat.
Computoon
11 jaar geleden
Ja dan kun je nog wel gewoon bij winkels met je pinpas betalen, je kan echter niet meer contant geld opnemen. Je kan ook goedkoop treinkaartjes bestellen via het internet bijvoorbeeld via: http://www.koopem.nl/treinkaartjes-kortingscode/ dan weet je meteen of het werkt en sta je niet voor niks bij een kaartjesautomaat in de kou.. Lijkt mij het handigst!...