Hoe kan ik een betaling van bank naar bank terug laten storten ?

Het gaat om een betaling van € 36.- van mijn ING rekening naar Fortis/Abn Amro om een online Payza rekening geverifieerd te krijgen.
Ik wil geen gebruik meer maken van Payza, en wil m'n geld terug.

11 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Bij mijn weten kan dat niet. Je kunt alleen storneren als de betaling via automatische incasso is verlopen, niet via een handmatige overboeking. Anders zou nietmand meer worden opgelicht via marktplaats, etc.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

je kunt bij de bank vragen om een stornering. dit is het terugdraaien van een betaling binnen 3 maanden( niet zeker van termijn) maar zo snel mogelijk (morgen) even langsgaan en bespreken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Elke door jou zelf overgemaakte storting naar een al dan niet incorrect of frauduleus rekeningnummer is zeer moeilijk terug te halen.
Als het bedrijf ten onrechte of naar jouw mening geen recht heeft op dit afgeschreven geld kan je bij de bank een Storno brief aanvragen. Je hebt er geloof ik 2, de ene is voor eenmalig gebruik en de ander is een definitieve stop op incasso's uitgevoerd door een bepaald rekeningnummer. Bij beide dien je een reden op te voeren, waar verder naar jou toe niet veel mee gedaan wordt maar meer belangrijk is bij meerdere meldingen bij een rekeningnummer.
Mocht het gaan om een incasso die zonder jouw toestemming uitgevoerd is dan dien je een storno brief op te vragen, meestal heb je het binnen 5 werkdagen terug op je rekening. Mocht het bedrijf je blijven achtervolgen met rekeningen dan moet je vragen waar jouw handtekening staat in een contract en of er in datzelfde contract ook meteen toestemming is gegeven voor een incasso.
11 jaar geleden
loginabcde
11 jaar geleden
overigens is het natuurlijk wel zo dat als zij een rechts geldend contract met jou hebben waarbij de einddatum van betaling nog niet verstreken is zij natuurlijk wel in hun recht staan om het bedrag alsnog via de acceptgiro te vorderen, maar dan kom je meer in de contract regels e.d. terecht
grasmaaier
11 jaar geleden
Nou, het gaat niet om incasso's of iets dergelijks.
En ook niet om malafide bedrijfjes.
Het punt is dat ik een foutje heb gemaakt bij het overmaken van dat geld. En daarom komt het geld niet aan bij mijn online Payza account, maar blijft het steken bij amb amro.
loginabcde
11 jaar geleden
Je kan het beste de bank even bellen met het verhaal even vragen wat je nu kunt doen.
Terughalen van een betaling gebeurt door een bank nooit op initiatief van een klant. Dit gebeurt enkel bij bijvoorbeeld storing in het betalingsverkeer waarbij een betaling dubbel is verwerkt. Van storneren is geen sprake indien het niet om een incasso gaat. Daarnaast beoordeel ik dat je zelf opdracht voor de betaling hebt gegeven. Je dient zelf contact te leggen met de ontvanger om e.e.a. te regelen.