Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het duurder om een ipod uit Amerika te bestellen dan in Nederland?

Toegevoegd na 2 minuten:
Hallo iedereen,
Ik ben van plan een iPod touch 5g te kopen als hij uit is maar in Nederland wordt hij 320 euro en in Amerika omgerekend in euro's maar 230 euro! Ik wil wel weten wat de verzendkosten zijn enzo....
Alvast bedankt,
Gebruiker71

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
752
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan beter de iphone 5 importeren uit china. Moet je wel een betrouwbare website hebben maar daar is de iphone 5 €200

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Ik denk niet dat je goedkoper uitkomt omdat je nog invoerbelasting enzo moet betalen, en er is een kans dat hij niet aankomt en het kan moeilijk worden met de garantie.. Dus ik raad het je niet aan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedenk je dat alle geadverteerde prijzen in de VS zonder BTW zijn (omdat de BTW in elke staat anders is). Dus je moet op deze prijs nog 8.5 tot 12.5% optellen.
M.u.v. privé aanbieders op Ebay heb ik de ervaring dat Amerikaanse (web)winkels niet internationaal verzenden. Bekijk dat even goed en zoek uit wat de verzendkosten zouden zijn (kunnen erg tegenvallen als het niet met reguliere post gaat).
Tenslotte heb je grote kans dat je pakketje door de douane wordt "onderschept". PostNL stuurt hem dan wel naar je door maar aan de deur mag je dan nog 21% BTW, invoerheffing en administratiekosten betalen.

Het prijsvoordeel door in de VS bestellen en laten verzenden kan dus nog wel eens tegenvallen. Grote kans dat je uiteindelijk meer geld kwijt bent.
Zelf heb ik afgelopen vakantie in Las Vegas een iPod Classic gekocht (en zelf mee terug genomen). Omdat deze in de aanbieding was heb ik er nog €10 mee bespaard t.o.v. in NL kopen.
(Lees meer...)
Utrecht
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding