Ik ben overspannen thuis, maar mijn werkgever is een neef van me, ik voel me schuldig is dit terecht?

Ik werk sinds 2000 bij mijn neef, we kunnen werk en privé goed gescheiden houden, maar na een paar jaar begonnen de problemen, allerlei beloftes zoals meer salaris, betere behandeling enzovoort.

Ontkennen dat hij bepaalde uitspraken had gedaan, een voorbeeld:

Ik was geopereerd aan een meniscus toen mijn moeder (zijn oma) kwam te overlijden en het huis ontruimd moest worden.
Dit heb ik gedaan samen met mijn twee zussen, omdat er verder niemand op kwam dagen om te helpen.
Maar nu komt het: mijn werkgever heeft tegen mijn collega's gezegd: hij kan niet komen werken maar wel het huis van zijn moeder leeghalen.

Toen ik hem met deze uitspraak confronteerde zei hij doodleuk: dat heb ik niet gezegd.
Waarop ik hem vroeg: dan liegen mijn collega's zeker?
En het volmondige antwoord kreeg: inderdaad.

Toch voel ik me schuldig dat ik nu thuis zit, is dit terecht???

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Blijkbaar heeft je neef minder schuldgevoel naar jou toe dan andersom... Beterschap gewenst!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met familie moet je niet in zee gaan...

Het beste antwoord

Schuld ontstaat door een gedachte. Je denkt dat het anders zou moeten zijn dan het is. Die gedachte veroorzaakt een gevoel. En dat houdt je af van werkelijk onderzoeken hoe het voor jou is om zo thuis te zitten. Je bent met je neef bezig in plaats van met jezelf. Ga dus met jezelf aan de gang en zorg dat je snel weer gezond en fit bent. En dan voor jezelf uitzoeken of je daar nog wilt werken. Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je wel voor de reactie.

Andere antwoorden (1)

als je inderdaad overspannen bent is je schuldgevoel helemaal niet terecht, je lijf geeft heel duidelijk aan dat je te veel stress ervaart, het enige wat je dan kan doen is accepteren dat je overspannen bent en goed de tijd nemen om weer tot rust te komen, mentaal en fysiek.

als je dan weer aan het werk kan komen de problemen waarschijnlijk gewoon weer terug, want de oorzaak van je stress gaat gewoon weer door, misschien is het verstandig om(nadat je tot rust gekomen bent) een andere baan te zoeken, dan hoef je geen 2 petten te dragen naar je neef en dan verdwijnt een groot deel van je stress waarschijnlijk ook.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tsja, een andere baan, dat is het probleem ik ben inmiddels 61 jaar en dan valt het niet mee om nog een andere baan te vinden..
In ieder geval bedankt voor de reactie.