Mag je met een zw uitkering ook met vakantie en hoe lang?

Ik heb nu bijna een jaar een zw uitkering van het UWV, heb ik dan ook recht om op vakantie te gaan naar het buitenland en hoe lang mag ik dan weg?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
8.8K

Het beste antwoord

Beste Sabrina2522,

Natuurlijk mag je met vakantie als je een Ziektewet-uitkering ontvangt.
Het maakt niet uit hoelang je met vakantie gaat en waar je naar toe gaat.

Je hoeft alleen de vakantieperiode en je vakantieadres aan ons door te geven.
Meld je vakantie vóór je vertrek.
Dat kan telefonisch (0900-9294) of door het sturen van een brief naar het volgende adres:

UWV, Uitvoering ZW
Postbus 57015
1040 CT Amsterdam

Actuele informatie vind je in onze brochure "Ik wil op vakantie gaan" http://bit.ly/OSk9lP

Ik wens je veel beterschap.

Met vriendelijke groet,

Martijn
UWV webcare Team
www.uwv.nl/webcare
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja, je mag tijdens een ZW periode met vakantie gaan.
De wettelijke duur is 15 werkdagen dus omgerekend 3 weken. Je moet dit wel aan het UVW melden en er mag geen medisch bezwaar bestaan voor deze vakantie.
Verder maakt het niet uit waar je je vakantie doorbrengt zolang het je herstel maar niet belemmert.

Dus, prettige vakantie!

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik bedoel dus UWV ... :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ziektewet en vakantie
U mag in Nederland of naar het buitenland op vakantie gaan. Maar u moet wel iedere verandering van uw verblijfadres aan ons doorgeven. Dat betekent dat u ook een korte vakantie bij ons moet melden. Doe dit direct als u naar een ander adres in Nederland gaat.
Zorg er tijdens uw vakantie voor dat u bereikbaar bent. Zo mist u geen afspraken met ons. Wij kunnen u bijvoorbeeld via een brief uitnodigen voor een gesprek. U kunt uw post laten doorsturen of uw verblijfadres aan ons doorgeven.

Daarnaast gelden de volgende voorwaarden:

Heeft u met ons afspraken over uw re-integratieactiviteiten? Overleg uw vakantieplannen dan met uw re-integratiebegeleider. Want uw vakantie mag uw re-integratie niet in de weg staan.

Heeft u sollicitatieplicht omdat u nog WW ontvangt? Overleg uw vakantieplannen dan met uw werkcoach. Wij kunnen u maximaal 4 weken per jaar vrijstellen van uw sollicitatieplicht voor vakantie.

Let op: natuurlijk mag een vakantie uw genezing niet in de weg staan.

Gaat u langer dan 4 weken naar het buitenland?

Gaat u langer dan 4 weken naar het buitenland? Geef de vakantieperiode en uw vakantieadres 2 weken voor uw vertrek aan ons door.