Sta ik in mijn recht om een datum te stellen waarvoor ik mijn teveel betaalde huur retour wil ontvangen?

Ik ben verhuisd en heb een maand teveel huur betaald aan mijn huisbaas (700 euro) ik kwam hier wat laat achter (een maand) maar hij geeft nu aan dat hij dit onbewust in zijn vakantie heeft uitgegeven (!) en dit pas in november van zijn eindejaarsuiterking kan terugbetalen. sta ik in mijn recht als ik eis dat ik het bijvoorbeeld binnen twee weken terug wil?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gewoon een maand overslaan; dan staan jullie weer quitte.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik ben verhuisd...

Antwoorden (1)

Er zijn hier 2 dingen die spelen: in je recht staan en je recht krijgen.

In principe had die huisbaas moeten weten dat hij een maand te veel huur van je heeft ontvangen en kon er dus van uitgaan dat jij dat terug zou vorderen. Echter, jij hebt wat laat gereageerd en die huisbaas dacht dat je het vergeten was. JIJ had dus ook eerder kunnen reageren.

Tweedens: van een kale kip kan je niet plukken! Je kan wel in je recht staan, maar als die man dat bedrag niet heeft, wordt het moeilijk. Tenzij je aanwijzingen hebt dat die man dat geld wel heeft, kun je weinig anders doen dan wachten (maar je hebt dat geld ook een maand niet gemist).

Beste lijkt mij om een afbetalingsregeling te treffen, zegge 200 euro per komende mannden/maand. Dus 2 x 200 en 300 in november!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk dat iemand die een verhuurder is wel enige vorm van reserve heeft. Daarom klopt denk ik die kale kip niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mee eens. Dit is iemand die profiteert. Een fatsoenlijk mens had de huur terug gestort. Maar de tijden zijn veranderd: goed opletten dus!! Dit lijkt me een particulier verhuurder. Een huisjesmelker. Die lekker van andermans geld op vakantie gaat en echt wel wist wat hij deed.