Kan ik al huurtoeslag aanvragen?

Ik sta nog niet ingeschreven op mijn nieuwe adres.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.3K

Antwoorden (3)

Volgens mij gelden er deadlines en tijdsaanduidinen bij dit soort zaken. Mits je je binnen de wettelijke regels houdt kan het niet mis lijkt me.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bij mijn weten niet.

het gaat erom dat je een huurcontract hebt, en op het bewuste adres ingeschreven staat. dit zijn een paar voorwaarden die men stelt aan het toekennen van huurtoeslag.

je zou wel alvast een aanvraagform. kunnen aanvragen en invullen voor zover, maar of het zin heeft weet ik niet.

veel woningbouwverenigingen geven de gegevens door aan de belasting en vragen gelijk huurtoeslag aan.

het lijkt me het handigst om hier even na te vragen bij de verhuurder, aangezien dubbele aanvragen het proces (en uiteindelijk toekennen hopelijk) behoorlijk kan vertragen bij de belasting.

alvast heel veel succes met je verhuizing en veel plezier in je nieuwe woning.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan pas huurtoeslag aanvragen als je bent ingeschreven op je nieuwe adres. En dat gaat dan in op de 1e van de maand. Dus stel jij schrijft je vandaag in, dan gaat de huurtoeslag pas in vanaf 1 september. Daar moet je wel even rekening mee houden. Ook is het handig om te weten dat het een paar maanden kan duren voordat je het uitbetaald krijgt.

Ik durf het niet met 100% zekerheid te zeggen, maar ik dacht dat als je wel al ingeschreven stond, maar nog geen toeslag hebt aangevraagd dat je over die periode nog wel je toeslag zou kunnen krijgen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
fisbel
11 jaar geleden
Natuurlijk kan je met terugwerkende kracht huurtoeslag aanvragen. Huurtoeslag 2012 kan zelfs tot 1 september 2013 worden aangevraagd. Dit is een nieuwe maatregel. Standaard was dat 1 april van het jaar volgend op het belastingjaar.