Beste Gast119185,

Je bent bijna 2 jaar(104 weken) ziek en wilt weten wat er dan met je inkomen gebeurt.

Een Ziektewet-uitkering van UWV of loondoorbetaling van je werkgever kan niet langer duren dan 2 jaar.
Ben je dan nog ziek?
Dan vraag je in de 93e week dat je ziek bent een WIA-uitkering aan.

Ben je nog in dienst van een werkgever?
Dan doe je dit samen met je werkgever.

Ontvang je een Ziektewet-uitkering van UWV?
Dan vul je zelf het aanvraagformulier in.
Het aanvraagformulier vind je hier: http://bit.ly/z2OmU0

UWV beoordeelt dan of je meer dan 35% arbeidsongeschikt bent.
Is dit het geval, dan ga je een WIA-uitkering ontvangen.
Blijk je minder dan 35% arbeidsongeschikt te zijn?
Dan wordt er een WW-uitkering voor je aangevraagd.

Actuele informatie over een beoordeling van de WIA-aanvraag vind je hier: http://bit.ly/yaqyqe

Met vriendelijke groet,

Ella
UWV Webcare Team
www.uwv.nl/webcare
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dan moet je weer op gesprek komen of je in aanmerking komt voor een WIA uitkering. Daar krijg je vanzelf een brief van (van het UWV)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan word je gekeurd voor hoeveel % je in de WIA gaat. Of je gaat de bijstand in.
Als de WIA niet genoeg is, moet je sowieso een bijstandsaanvulling aanvragen.