Ik wil iets overmaken naar het buitenland maar snap niet hoe het werkt met dollars/euro's?

Ik wil graag schoenen bestellen, maar ik heb geen idee hoe ik dan moet betalen, en hoeveel enzo. Kan iemand het proces stap voor stap uitleggen? Ik heb internetbankieren bij ING.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien kun je met paypal betalen.
Dan innen zij het van je
Ing rekening. Werkt goed.

Antwoorden (2)

U kan een internationale overschrijving maken net alsof u een binnenlandse betaling zou doen.
IBAN nummer vermelden alsook de BIC code.
Natuurlijk ook naam en evt adres meegeven maar onderaan bij vermeldingen de reden van betaling opgeven (art nr of factuur nr) en indien opgegeven de structurele boodschap.
Het bedrag vult u gewoon in Dollar ($) in en uw bank zal wel bepalen wat de koers is op het ogenblik van de betaling.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je logt in bij mijn ING, dan scroll je naar beneden en zie je onder de oranje balk staan 'alles in mijn ING'. Je kiest dan in betalen 'overschrijven buitenland'. Daar kun je kiezen naar welk land je wilt overmaken. Is het Amerika, dan kies je Verenigde Staten. Muntsoort kies je voor US dollars. Je klikt dan op verder en daar kun je dan het bedrag invullen (in dollars) IBAN en BIC nr, begunstigde en rekeningnummer. Op het eind kies je voor kosten delen of kosten voor jou of voor de begunstigde. Heb je dit ingevuld dan is je opdracht klaar en klik je op verder en kun je met je tancode voltooien welke je per sms krijgt of via je lijst.