Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe zat het met vergoeding van advocaat kosten bij een minimum inkomen in 2006?

Krijg net een blijkbaar nog niet betaalde rekening van een advocaat uit 2006. Mij staat bij dat ik toendertijd eenmalig een bedrag betalen moest en dat de rest van de rekening door de overheid werd betaald. Ik had toen een minimum inkomen.
Weet iemand nog hoe dat zat toen ?
Natuurlijk bel ik maandag de advocaat, maar zou graag nu al weten hoe het zit, hoef ik vannacht niet wakker te liggen ;-(

Toegevoegd na 1 minuut:
De rekening is van alle advocaatskosten,(ruim 800 euro) niet die eventuele eigen bijdrage

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als je een toevoeging had van de raad voor de rechtsbijstand, dan heb je inderdaad alleen de (inkomensafhankelijke) eigen bijdrage zelf hoeven betalen. Maar het gekke is dat jouw advocaat die toevoeging dan aangevraagd heeft, dus die moet dat weten. Daarbij is het vreemd dat hij nu die rekening ineens stuurt, van zo lang geleden. Ik zou inderdaad bellen ja!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt, probeer het maar uit mijn hoofd te zetten tot maandag.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Irritant hé, als je dat soort brieven in het weekend krijgt? Maar als jij een toevoeging had, hoef je echt alleen die eigen bijdrage te betalen. Als het goed is heb je destijds dan ook de toekenning van de Raad voor de Rechtsbijstand thuisgestuurd gekregen, misschien dat je die nog ergens kunt vinden?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het was idd een ' foutje' men kon zien dat ik al 90 euro had betaald.
Bedankt voor je antwoord.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding