als je een invalide kaart hebt en je parkeerd de auto in betaald parkeren gebied, moet je dan ook gewoon betalen?

en weet iemand hoe dat zit in de gemeente deventer? of bij wie ik dit moet vragen bij de gemeente of waar?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.9K

Antwoorden (3)

Het verschilt per gemeente. Dat is het verwarrende, want eigenlijk zou je het op moeten zoeken voordat je ergens anders heen gaat, omdat je anders geen idee hebt van wat de bedoeling is. (En "gewoon voor de zekerheid betalen" is, voor de duidelijkheid van meelezers, vaak geen optie: de automaten zijn bijna zonder uitzondering niet of nauwelijks bereikbaar voor rolstoelers.)

Volgens mij bestaat er wel een overzicht ergens online, ik al even voor je zoeken.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ah, prachtig overzicht voor je gevonden met de regels per gemeente: http://www.infopolitie.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=753&Itemid=31

Toegevoegd na 3 minuten:
Concreet voor Deventer geldt dus dat je niet hoeft te betalen, behalve in een garage en op plaatsen waar achteraf betaald moet worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Handig om dit overzicht uit te printen en in handschoenenkastje te leggen. (vanwaar die naam handschoenenkastje eigenlijk, ik leg daar nooit mijn handschoenen in. Onderhoudsboekenkastje zou eerder passen, maar is ook zo'n lang woord)
Normaal gesproken krijg je bij je invalideparkeerkaart een brief waarin staat bij welke zones je wel of niet moet betalen,het is handig om deze brief altijd bij je te hebben,ik heb het bv in mijn handschoenenkastje voor het geval ik twijfel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
denk dat de brief die er bij zit dan is van de gemeente waar je de kaart aanvraagt, gezien me moeder vaak bij mij op bezoek komt en ik woon in andere gemeente zal dat daar niet op staan denk ik?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb nooit zo'n overzicht gekregen, ook niet met betrekking op mijn eigen gemeente..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lies, dan kun je het beste de gemeente bellen en vragen of je zo'n overzicht kan krijgen.
Ingrid, ik zou even op mijn overzicht moeten kijken maar dat gaat op dit moment niet niet, zodra het lukt laat ik je mijn antwoord weten.
Www.gehandicaptenparkeerkaart.nl

Op deze site kun je zo in één oogopslag zien welke regels er gelden per gemeente. Handig!