Als je iets verkocht hebt aan iemand. En het is betaald. Hoelang moet je het dan bewaren.?

Ooit voor 2 jaar geleden een bankstel verkocht.
De mensen lieten hun telefoonnummer achter.
Dit werd netjes betaald,,en ze zouden het binnen 2 weken afhalen.
Na 2 maanden stond het er nog.
Maar ondertussen heb ik wel 20 keer gebeld,,de telefoon ging over en er nam niemand op.
Ook s,morgens niet en s,middags niet en s,avonds niet.
Ik heb het uit goedheid 3 maanden bewaard voor hun.

Na 6 maanden doken ze in een keer op en kwamen het bankstel ophalen.
Dat had ik ondertussen,weggegooid in de container.( want zo bijzonder was het niet).

Ze hebben een theater staan te maken van hier tot ginder.
Ze waren elke thuis zeiden ze,,maar de telefoon werd nooit opgepakt.
Bestaan hier wettelijke regels voor.?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.3K
walter
11 jaar geleden
Heb je hen hun geld teruggegeven? (uit nieuwsgierigheid, staat los van de vraag)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat zou ik ook willen weten. Vooral omdat je hier niets over vermeldt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee ,,het verhaal speelde bij de kringloop waar ik werkte.
Ik heb de zaak diplomatiek opgelost.
Gewoon door te zeggen,,zoek maar wat uit voor 25,00 euro.
Het aankoopbedrag was dacht ik 75,00 euro.
In de hoop dat de klant blijft komen. Want beter een klant die terug komt als een klant die voor een leuk bedrag koopt,en die na die tijd nooit meer ziet.
Tja,,dat is mijn idee.
Al zit je op zulke klanten niet te wachten.

Het beste antwoord

echt wettelijke regels bestaan niet, maar een rechter zou het heel logisch bekijken. Jij hebt het verkocht aan ze en ze hebben betaald. de afspraak was 2 weken. Na die 2 weken ben jij ze gaan bellen. Ze bleken onbereikbaar ( ze zijn ook geen een keer langs geweest of hebben een berichtje achter gelaten dat ze geen tijd hadden) Ze hadden wel dood kunnen zijn of geemigreerd. Dan zou jij dus je leven lang een oud bankstel moeten bewaren? Nee hoor je hebt goed gehandeld. Of je het geld terug moet geven is een ander verhaal, maar dat vraag je ook niet....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Wettelijke regels gaan niet echt op en in een vraag eerder deze week (tas bij schoenmaker) bleek dat dat wel 3 jaar kan zijn.

Die mensen zitten gewoon fout want ze hadden zelf contact moeten opnemen, niet jij. De afspraak was 2 wk, ze hebben al betaald dus ze hadden contact met jou moeten opnemen.

Vervelend dat ze zo boos waren, ik had ze wel hun geld terug gegeven denk ik want ik houd niet zo van boze mensen in mijn huis (voor je het weet zit er een deuk in je auto of een gat in je ruit).