Als je een privé jet bezit moet je daar dan belasting over betalen? Zo ja wat voor belasting?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (1)

Als je prive zo een ding koopt als hieronder dan heb je tussen de 8 en 50 miljoen euro uitgegeven. Over de dagwaarde zul je vermogensbelasting moeten betalen.
Vergeleken daarbij is de belasting op de luchthavens peanuts.
Over kerosine wordt geen accijns geheven, dat scheelt weer een hoop geld bij je tripjes.
Plaatje bij antwoord
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bijna goed. Accijns moet je wel betalen voor binnenlandse vluchten. ;)
paulus811
11 jaar geleden
Tussen de 8 en 50 miljoen, jeetje dat is nogal een marge. Dit is een Learjet XR60 en kost ongeveer 14 miljoen. Topding!
paulus811
11 jaar geleden
2 x fout escape. De vermogensbelasting is al 12 jaar geleden afgeschaft. De vermogensrendementheffing die daarvoor in de plaats is gekomen geldt niet voor roerende goederen voor eigen gebruik en een privejet valt daaronder.