Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe komt het dat ik mijn pakketje nog niet binnen heb?

Hallo, ik heb vorige week zaterdag een bestelling geplaatst op een webshop voor 2e hands games. Het geld is afgeschreven van mijn rekening en ik kreeg een bevestiging mail dat mijn geld is ontvangen en het pakketje verzonden is. Het wordt geleverd met TNT dus dat zou betekenen dat ik hem dinsdag al in huis zou moeten hebben. Kan ik in dit geval het beste telefonisch contact opnemen of nog maar een dagje wachten? En stel je voor dat het pakketje kwijt is geraakt, krijg ik mijn geld nog terug?
Alvast bedankt ;)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Postnl is de laatste tijd na een hoop organisatorische wijzigingen een stuk trager met verwerken van alle post. Mensen krijgen soms pas na een week de post binnen.
Dat kan ook het geval bij jou zijn eventueel.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Ik denk dat je pakket verstuurd is met PostNL. Dan krijg je normaal een code waarmee je je pakket kunt volgen op internet ('Track and trace'). Als het bedrijf in Nederland gevestigd is dan hoeft het verzendproces zeker geen week te duren, denk eerder aan 1 of 2 dagen.

Heb je die code niet en heb je het pakket nu nog steeds niet, neem dan nu contact op met de klantenservice van de webshop, zou ik zeggen.

Als het pakket verloren is geraakt terwijl het onder de verantwoordelijkheid van PostNL viel, kan dat bedrijf een claim indienen bij hen. Waar het fout is gegaan, is door PostNL relatief gemakkelijk zichtbaar te krijgen, want elk expeditiebedrijf werk tegenwoordig met stickers waarop codes staan, die op ieder 'overslagpunt' worden gescand. Als die 'pakketlevensloop' stopt voordat jij het pakket hebt ontvangen, is er wat aan de hand.

De webshop kan besluiten de zending opnieuw 'af te sturen'.
(Lees meer...)
Computoon
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het om 1 of 2 games gaat is het geen pakketje geworden maar brievenbuspost. Het is dan de vraag OF er wel een track&tracenummer is. Verder is postnl op geen enkele manier aansprakelijk voor pakketjes die verzonden zijn zonder verzekering dus postnl aanklagen kan echt niet zomaar. Het goede nieuws is dat een webshop verantwoordelijk is voor het verzenden en de pineut is als het niet aankomt maar ja, hoe betrouwbaar is die webshop?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is wel een pakketje maar er zit geen code of iets dergelijks bij, ik heb vandaag contact opgenomen met de winkel en die zeiden dat als hij er maandag nóg niet is, er iets fout is gegaan. Hoe het dan verder gaat hebben ze niet gezegd. Krijg ik dan wel mijn geld terug? Want het was een aardig bedrag...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@AnneRHCP Op de grond van de wet moeten zij hun verplichtingen nakomen. Dat betekent dat zij gewoon nogmaals het pakket op moeten sturen. Maar aangezien het om tweedehands games gaat, is dit misschien onmogelijk. Als dit zo is, dan zijn ze toch wettelijk verplicht om de schade te vergoeden. De schade is in dit geval de oorspronkelijke kosten, plus de meerkosten die je moet maken om het ergens anders moet bestellen. Overigens zal ik hier niet te lang aan trekken en gewoon akkoord gaan met het terugbetalen van het oorspronkelijke bedrag, maar zeker niet minder!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oké bedankt ;)
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing