Sollicitatie gesprek bij mc donalds?

Hallo,

Ik had een vraagje,ik heb binnenkort sollicitatie gesprek bij mc donalds,
aller eerst wat ik graag wilt horen is,heb je grote kans dat je aangenomen wordt of is de kans klein als crewlid?
ik doe vmbo en ik ben 16 jaar ik heb daar nog nooit gewerkt.

En hoe is de arbeid in mc donalds?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
15.8K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je er werkt, krijg je iig (ik geloof 50%) korting op eten :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat klopt niet rena, verschilt per bedrijf. Ene bedrijf krijg je altijd korting, andere alleen onder werktijd bepaald percentage, soms betaal je vast bedrag om onbeperkt te kunnen eten. Dus dat valt niet te zeggen, zijn allemaal franchise ondernemen (los van McDonald's).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@pompiedom, ik neem aan dat je gelijk hebt. Ik ging er vanuit dat het zo was zoals ik zei, omdat ik dat van meerdere mensen van verschillende "mc donaldsen" heb gehoord.

Antwoorden (6)

Het feit dat je wordt uitgenodigd voor een gesprek is al positief anders zouden ze je niet uitnodigen. Je leeftijd is gunstig dan ben je ook niet te duur voor ze. Hoe de arbeid is kan ik je geen antwoord op geven, je wordt sowieso altijd ingewerkt als je ergens net nieuw start. Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank u wel voor uw reactie, zou ik alstublieft wat meer antwoorden mogen krijgen, ik heb de antwoorden hard nodig!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@derik, kathlyn mag maar 1 antwoord geven, en waarom heb je de antwoorden zo hard nodig? Ze kunnen hier wel zeggen dat de kans groot is op een baan, maar zekerheid heb je nooit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Stel je positief op en/of je aangenomen wordt kan niemand jou hier vertellen. Begrijp dat het allemaal spannend voor je is. Gewoon even afwachten.
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
oke hoe kan met hun contact hebben dan
Ze zullen je niet meteen als crewlid aannemen, als je aangenomen wordt. Zorg in ieder geval dat je bij je gesprek goed voor de dag komt, beetje netjes gekleed gaat en beleefd doet. Je hebt wel kans dat je aangenomen wordt, anders laten ze je niet komen.

Houd er wel rekening mee dat het bij McDonalds vaak hard werken is. Ken iemand die daar werkt, je komt er niet mee weg als je even staat te luieren. Zeker als het wat drukker is, is het hard doorwerken!

Je zal overigens beginnen als schoonmaker, achter de kassa, of in de keuken, je kunt daarin zelf je voorkeur wel uitspreken.

Dit alles weet ik een beetje, dankzij 'verhalen' en omdat ik zelf ook een sollicitatiegesprek heb gehad bij de McDonalds.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hallo,
Ze hebben je uitgenodigd wat er al is gezegd, dus dat is wel een goed teken, maar het werk daar is meestal wel Positief, maar je moet het wel leuk vinden om achter de kassa te staan, en soms moet je ook in de keuken werken, je mag namelijk zelf kiezen, keuken of kassa.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt niet volledig, als ze niemand voor de keuken, maar alleen voor de kassa nodig hebben, wordt je alleen daar aangenomen. Ik kon zelf alleen maar als schoonmaker, omdat ik bij mijn sollicitatie pas 15 was.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mogelijk kan het afgewisseld worden kassa of keuken.
Of er een grote kans is dat je aangenomen wordt kan niemand zeggen. Het ligt er aan wie ze zoeken. Zoeken ze iemand voor overdag of 's avonds of misschien ook s' nachts.
Wat mij werd verteld in een sollicitatiegesprek is dat je begint in de keuken. Zodat je precies weet hoe het eten gemaakt wordt. En als je daarna achter de kassa komt te staan en klanten willen bijvoorbeeld een hamburger zonder iets erop wat er normaal gesproken wel op zit, dan weet je of dat kan.
Maar elke McDonalds heeft een eigen manager en dus eigen regels.
Dit kan dus per zaak verschillen.

Ben gewoon jezelf.
Kleedt je netjes aan. Maar niet overdressed.
En ben beleefd.
Als ze je niet willen dan is dat voor hun pech.

Succes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb een tijd geleden daar ook een sollicitatiegesprek gehad.

Ze vragen o.a. waarom je bij Mc Donalds wilt werken en waarom zij jou aan zouden moeten nemen. De standaard sollicitatievragen zeg maar. Je kunt het beste van tevoren wat voorbereiden, bijvoorbeeld je sterke en zwakke punten onder elkaar zetten, zodat je tijdens het gesprek niet begint te stotteren o.i.d.

Verder wens ik je veel succes met je sollicitatie en ik hoop dat je wordt aangenomen! (:
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb ook een keer gesolliciteerd bij mcdonalds.de vragen die gesteld worden bij de mac zijn hetzelfde als bij andere bijbaantje. Waarom je hebt gesolliciteerd en wat je er van verwacht. Als je op gesprek mag komen wordt je bijna altijd aangenomen, maar je hebt wel eerst drie trainingsdagen, dan gaan ze je zeg maar inwerken. Dan wordt er na afloop ook een beoordelingslijst in gevuld, maar de werkzaamheden zijn op zich niet zo moeilijk. Ik werd ingewerkt als countermedewerker, zeg maar bestellingen maken en afrekenen, Dan staat er drie dagen iemand naast je die je alles uitlegt en helpt. Ze laten je steeds meer zelf doen en derde kan je het meestal wel al zelfstandig. Ik zelf ben er na de derde dag al mee opgehouden, omdat het niet echt iets voor mij was.