Is het mogelijk om gratis bewindvoering te krijgen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik betaal nu aan bewindvoering 85 euro per maand en heb t gevoel dat t niet goed loopt, slechte communicatie en hij regelt alles slecht. Rekeningen betaald hij te laat, waardoor alles in 1x moet worden betaald en ik die maand geen leergeld ontvang en bijna geen boodschappen kan doen voor mijn drie kinderen en mezelf.

Het beste antwoord

Bedoel je hulp bij het oplossen van schulden?

Iedereen die met problematische schulden zit kan de hulp inroepen van een schuldhulpverlener. Er zijn in Nederland vijftig Gemeentelijke Kredietbanken (GKB’s), sociale diensten en particuliere organisaties die hulp bieden. Als u schulden hebt dan kunt u samen met de schuldhulpverlener kijken naar mogelijkheden. Er moet immers een oplossing gevonden worden voor de schulden.

http://www.schuldhulpverlening.org/

Bewindvoering is meestal het geval als mensen niet (meer) in staat zijn voor zichzelf te zorgen.
Om te voorkomen dat anderen hier misbruik van maken, kan de kantonrechter iemand aanstellen die de belangen behartigt van de betrokkene. Dit gebeurt meestal op verzoek van de betrokkene of zijn familie.

En zo'n bewindvoerder kan dus ook een familielid zijn
en die doet dat werk vaak gratis.

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/curatele-bewind-en-mentorschap?ns_campaign=Thema-familie_jeugd_en_gezin&ro_adgrp=Curatele_bewind_en_mentorschap_Bewind&ns_mchannel=sea&ns_source=google&ns_linkname={curatele%20en%20bewind}&ns_fee=0.00&gclid=CNf6kfTotLACFYQMfAodq26BTg
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Mensen die in de schuldhulpverlening zitten en verplicht bewindvoering moeten hebben kunnen dit ook in bepaalde gevallen via de bijzondere bijstand vergoed krijgen. Dat kost het je zelf in ieder geval niets.

Dat moet je bij je eigen gemeente aanvragen, want die regels zijn (helaas) overal weer anders.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, je zult hoe dan ook een bijdrage moeten betalen.