wat zijn de gevolgen van koersdaling voor een ondernemer?

ik had een discussie over facebook..
het is namelijk zo dat zoals jullie vast weten facebook 'de markt' op is gegaan.. nu las ik het bericht dat de koers al met 5 euro (wat neerkomt op ongeveer 14% daling) is gedaald ten opzichte van de openingskoers..
wat voor gevolgen heeft zo een koersdaling nou precies voor een bedrijf? (de aandelen zijn immers al uitgegeven en het geld is dus al binnen?)
en wat voor gevolgen ondervind in dit geval mark zuckerberg (oprichter facebook) nou precies van deze daling?

groetjes

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1K

Antwoorden (1)

Er gebeurt niets met mark die heeft al verkocht. Het bedrijf wordt alleen goedkoper om te kopen. De ondernemer merkt daar ook verder niets van.Verder merken deze twee er niets van. De huidige eigenaren van de aandelen hebben geldelijk verlies als ze nu zouden willen verkopen.
ronron1212
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
en stel nou dat het aandeel facebook zo ver zakt dat het laten we eens gek doen 3 euro per aandeel kost, merkt meneer zuckerberg dan nog steeds niks van dit alles? het enige wat er dus volgens u gebeurt is dat het merk facebook minder waard word?
ronron1212
11 jaar geleden
Nee die merkt daar niets van wat het geld is al binnen. Alleen de aandelen die hij niet verkocht heeft zijn dan minder waard.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
kan een bedrijf ook niet failliet gaan als de koers te laag word?
ronron1212
11 jaar geleden
Nee
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
oke bedankt voor je info, ik weet voldoende
gr.