Als je jong bent wil je aan het werk, geld verdienen om een fatsoenlijke toekomst op te bouwen. In Polen was het in het verleden droevig gesteld met de werkgelegenheid. Als je als Pool in Nederland kwam werken, kon je veel meer geld verdienen dan je in Polen zou kunnen verdienen.

Nu de economische situatie in Polen sterk aan het verbeteren is, zie je dat veel Polen terug gaan en hun banen worden overgenomen door b.v. Roemenen en Bulgaren (waar het nog steeds droevig gesteld is met de economie).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Voor werk;p
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zijn diverse redenen, o.a.:
-Om hier te werken (meer werk, beter betaald).
-Voor een relatie.
-Toerisme.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vel Roemeense en Bulgaarse meisjes worden gelokt met mooie verhalen over een goede baan met prima loon. Eenmal in West Europa worden ze tot prostitutie gedwongen. Er komen ook veel Oost Europeanen om in de land- en tuinbouw te werken of in de bouw. Het motief is dus vrijwel altijd een economisch motief.