Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Weet iemand wat de BIC code is van de Triodos Bank?

Ik heb onlangs een zakelijke rekening geopend bij de Triodos Bank en ik heb mijn rekeningnummer inmiddels ontvangen. Wel vind ik het merkwaardig dat ik bij het opzoeken van de BIC code op www.ibannl.org een IBAN en BIC nummer te zien krijg van de Fortis Bank.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
13.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Van de site van de Triodosbank:

Waar vind ik de IBAN en BIC?

Wanneer een buitenlandse partij geld naar u overmaakt, heeft u de volgende twee gegevens nodig.
1. BIC (Business Identifier Code)
2. IBAN (International Bank Account Number)

BIC
Ook wel SWIFT code wordt genoemd, is de code die de Triodos Bank identificeert. Met deze code kan de buitenlandse overboeking bij ons aankomen. De BIC van Triodos Bank is TRIONL2U.

IBAN
De IBAN is uw eigen persoonlijke internationale rekeningnummer. Dit nummer bestaat uit uw Nederlandse rekeningnummer en een aantal extra cijfers en letters.
Uw precieze IBAN vindt u op uw bankafschriften en wanneer u ingelogd bent in het volgende menu Instellingen -> Per rekening.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank voor je uitgebreide antwoord!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding