kun je geld terugstorten als je denkt opgelicht te zijn ?

Ik heb op marktplaats Sneakers gekocht voor 60 euro.
Netjes overgemaakt maar opeens hoor ik niks meer dus ik ging Google`n over de naam en kreeg deze link:
http://www.opgelichtopinternet.nl/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?num=1272302615/52

Ze ligt dus vaak mensen op met Sneakers.
Nu heb ik het 24-04-2012 overgemaakt, Is er een mogelijkheid om het nog terug te boeken ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
14.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik had pas geleden een bedrag overgemaakt naar iemand en me vergist. Aangezien ik het zelf had overgeboekt moest ik zelf met diegene regelen dat teruggestort werd. Daar kan de bank helaas niets mee. Misschien kan je wel met een kopie van je afschrift en een kopie van die website naar de politie stappen om daar na te vragen of jij je geld terug krijgt. Een oplichter zal het helaas zelf niet doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/vraag/geld-internet-bankieren-iemands-rekening.57782

Antwoorden (4)

Helaas geen mogelijkheid. Je kan proberen achter zijn adres te komen. Marktplaats inschakelen.... Maar die doen geen #%}*#. Maar je kan wel op een site die oplichters etc van marktplaats verzamelt een bericht plaatsen. Ff googelen. Voortaan overdracht doen. Boter bij de vis ....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helaas is het niet mogelijk om geld terug te storneren als je zelf de overboeking gedaan hebt. Bij oplichting via internet kun jij jezelf ook aanmelding bij www.opgelichtopinternet.nl aangifte doen bij de politie, marktplaats melden dat je bent opgelicht en ook een brief schrijven plus bewijsstukken naar het fraudemanagement van de bank van de oplichter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ligt er aan wat voor bank je hebt, mijn vorige bank is vrij sympathiek en die heeft dat wel voor mij gedaan. Maar de bank waar ik nu zit wilt dat niet doen.
Beste eventjes bellen naar je bank. Maar waarschijnlijk krijg je je geld niet terug...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit is zeker niet mogelijk, ik werk bij een bank en geld wat je zelf hebt overgemaakt kun je nooit storneren bij geen enkele bank.
Nee, als je zelf de opdracht geeft, in plaats van bijvoorbeeld incasso, gaat de bank er vanuit dat je 'bij je volle verstand' de opdracht geeft en zullen ze het niet terugdraaien. Op de site die je zelf noemt: www.opgelichtopinternet.nl en op www.marktplaatsoplichting.nl zijn handige tips en "hoe-nu-verder" handleidingen te vinden. Sinds soortgelijke ervaringen kijk ik daar altijd eerst op. Je kunt namelijk vrij snel zoeken op bankrekening, namen, bijnamen, emailadressen e.d. Daarnaast geeft Marktplaats zelf direct de mogelijkheid om de verkoper te checken op mijnpolitie.nl, maar dat stelt minder voor. Mijn stelregel: als het om kleine bedragen gaat wil ik best een beetje risico lopen, maar zodra het boven bijvoorbeeld 25 euro komt, ga ik het veel liever ophalen, dan heb je tenminste rechtstreeks contact.

Toegevoegd na 5 minuten:
Als je de handleiding op een van de sites gelezen hebt, doe alsjeblieft aangifte! Ik hoop dat des te meer aangiftes er op zo'n persoon binnenkomen, dat ze wellicht eens een keer gepakt worden... Achterover zitten en niets doen, weet je in ieder geval zeker dat hij/zij er mee wegkomt. Bij jou ging het om sneakers van 60 euro, bij mij om een Wii-spel van slechts een tientje, maar ondertussen had diezelfde persoon al mensen voor honderden euro's opgelicht door te adverteren met iPhones e.d.