Hoe ontvangt bijvoorbeeld Griekenland het geld van een noodplan dat is vrijgemaakt uit de EU?

Hallo mede-GV'ers,

De laatste tijd word er veel geld geschonken (of geleend) aan landen die zwaar getroffen zijn door de economische crisis, maar ik vroeg me af wie in zo een situatie het geld krijgt.

Ik snap dat Griekenland het geld krijgt, maar word dit geld overgemaakt? Zoja, gebeurd dit dan in 1 keer? En stel dat ABN-AMRO de bank van de Griekse regering was, word het geld dan gewoon aan de ABN-AMRO overgemaakt?

Of word het geld in een koffertje gegeven (lijkt me onwaarschijnlijk, maar alles kan)?

BVD,
Elija

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Iedere overheid heeft gewoon een bank zoals jij en ik. Alleen hebben ze veelal meerdere bankrekeningen. Het geld wordt dat gewoon overgemaakt naar de rekening (na strenge afspraken natuurlijk).
Dit gaat wel in een keer (natuurlijk verspreid over het aantal rekeningen).