Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kun je een uitkering aanvragen wanneer je op je zelf gaat wonen, als je nog aan het studeren bent? Geen studiefinanciering,heb g1 recht meer op!

Ik heb een huis aangeboden gekregen van de woningmaatschappij. Nu zou ik samen willen wonen met mijn vriendin. Maar ik studeer momenteel nog. Heb geen recht meer op studiefinanciering, heb al 4 jaar gehad. We hebben ook geen recht op huurtoeslag, omdat we niet aan de eisen voldoen. Daarom zou ik willen weten of het mogelijk is om een uitkering aan te vragen die het inkomen aanvult tot bijstandsniveau, aangezien ik ook geen inkomen heb?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bjorn, ik heb op je andere vraag geantwoord, daar staat ook beschreven waar je (mogelijk) recht op hebt, zodra je een eigen woning hebt.. maar het zal een gevecht worden, niemand betaalt graag, dus ze zullen proberen je vanuit het UWV naar de sociale dienst te sturen, vanuit daar naar het UWV, vanuit daar naar de belastingdienst, etc etc... als schoolgaande is er inderdaad een regeling voor de bijstand, maar het kan zijn dat men bij het UWV redeneert dat je partner meer moet gaan werken.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Hier krijg ik een min voor waarschijnlijk, maar toch.
Er is inderdaad een uitkering mogelijk op bijstandsniveau. Klinkt misschien flauw, maar dat is de bijstand.
Anders ben ik bang dat je (net als zovelen) toch een bijbaan moet gaan zoeken.

Toegevoegd na 1 uur:
Ook als je studeert heb je recht op een uitkering!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)