Waar kan ik goud inwisselen voor geld tegen de marktwaarde (dus niet bij een tussenpersoon die inkoopt)?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat wat die tussenpersoon je betaalt _is_ de marktwaarde (aan de inkoopkant). Wat jij moet betalen is de marktwaarde aan de verkoopkant. Wat ertussen zit is handelswinst... Zo werkt de markt.

Antwoorden (4)

Bij een juwelier... Die koopt het in tegen dagwaarde..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tegen de markt waarde negens dat zal altijd minder zijn. De koper wil er wel aan kunnen verdienen.
ronron1212
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat wat je er voor krijgt _is_ de marktwaarde toch?
ronron1212
12 jaar geleden
Nou echt niet. Marktwaarde is de goudprijs waarde die jij betaald bij de bank als je het koopt.
In Maassluis is een overdekt winkelcentrum daar staat een blok / stand er zomaar los in het midden van dat centrum die staat voor het inwisselen van goud! Probeer het daar eens, als het niet te ver rijden is!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan zal je het eerst moeten smelten, zuiveren, en tot een baar 999/1000 moeten gieten in een vast gewicht van 1, 5, 10, 50, 100 enz moeten aanleveren. Dan kan je de biedt prijs krijgen minus provisie...aangezien dit voor de meeste mensen niet mogelijk is zijn ze dus aangewezen op de handel.. De handelaar heeft een stukje marge nodig ok jou service te verlenen.. Doe je best....