Valt de primaire sector onder de goederensector of de dienstensector? en waarom?? primiaire sector=landbouw, mijnbouw en visserij

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Ik denk dat je een paar dingen door elkaar haalt
Je hebt 4 sectoren:
Primaire sector = agrarische sector
Secundaire sector = industriële sector
Tertiaire sector = commerciële dienstensector
Quartaire sector = niet-commerciële dienstensector

Het gebeurt meestal zo:

Productie goederen = primaire sector
Verwerking = secundaire "
Verkoop = tertiaire "

Het zijn trouwens goederen. De primaire sector produceert stoffen welke als goederen moeten worden gezien.

Toegevoegd na 2 dagen:
Dus de primaire sector is een sector op zich en valt dus niet onder een andere sector. Hij werkt wel samen. Dat stel ik als eindconclusie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

goederensector = secundaire (industrie)
dienstensector = tertiaire sector
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En dus is het antwoord op de vraag?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En dus is het antwoord dat de goederensector en dienstensector andere sectoren zijn dan de primaire sector. Heel concreet is het antwoord op jouw vraagstelling dus: geen van beiden.