Hoe kan je voorkomen dat je bril beslaat als je een mondkapje op hebt/moet?

Als ik een mondkapje op heb beslaat mijn bril nogal, omdat de warme lucht die ik uitademen dan onder de bril blijft hangen... Heeft iemand een tip/oplossing hoe ik dit kan voorkomen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
10.1K

Het beste antwoord

Smeer beide zijden van uw bril in met zeepsop. Daarna afdrogen met een pluisvrije doek. Uw bril zal niet meer beslaan door het transparante zeepfilmpje.

Toegevoegd na 5 minuten:
Optifog, een coating waarmee beslagen brillenglazen verleden tijd zijn. Condens wordt door veel brildragers die ook veiligheidsbrillen- en helmen moeten dragen als frustrerend en hinderlijk ervaren, omdat beslagen brillenglazen heel plotseling het zicht kunnen wegnemen.

De speciaal op het brillenglas aangebrachte Optifog-coating werkt samen met een activerende vloeistof. De brildrager brengt één keer per week een druppel Optifog activator met een zachte doek op beide kanten van het brillenglas aan. De vele kleine waterdruppels die condens vormen worden vervolgens automatisch omgezet in een onzichtbare waterlaag. Optifog is geschikt voor elke brildrager en kan op bijna alle soorten kunststof brillenglazen met elke correctie worden toegepast. De coating kan worden aangebracht op heldere, getinte of Transitions-glazen.

http://www.machinebouw.net/Nieuws/77542/Nooit-meer-beslagen-brillenglazen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De truc met het zeepsop werkt ook uitmuntend op de spiegel in de badkamer! (door douchehitte/stoom) en aan de binnenkant van de voorruit in je auto!

Andere antwoorden (4)

Door de bril eerst even goed warm te maken met bijvoorbeeld een fohn!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een anti condesdoekje gebruiken die er ook voor autoruiten zijn
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je je mondkapje aan de bovenkant met pleister vastplakt aan je huid, dan gaat de uitgeademde lucht niet naar boven langs je ogen, maar naar opzij of naar beneden. Daarmee voorkom je de beslagen glazen.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan loop je wel met een pleister op je lip. Ik denk niet dat dat er leuk uitziet.
crispy
12 jaar geleden
Niet op je lip! bovenlangs, dus langs je neus en onder je ogen.
Door het metalen stripje zodanig om de neus samen te knijpen dat de toevoer buiten de neus naar boven goed is afgesloten. Uitademen door de mond, een goede gewoonte bij veel sporten, helpt ook.