Ik moet een sollicitatie invulllen waarop een vraag staat met: reden van vertrek huidige werkgever?

Wat is een goede reden om te vertrekken. Ik vertrek omdat het 9,5 uur achter elkaar staan mijn rug niet goed doet maar ik wil niet lastig lijken. Het baantje waar ik naar solliciteer bestaat niet uit staan.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K
burgos
12 jaar geleden
Kijk uit, werkgevers houden niet van mensen met rugklachten

Het beste antwoord

Positie verbetering :-) altijd een goed excuus.

Toegevoegd na 3 minuten:
En als ze dan vragen wat je daarmee bedoelt, dan zeg je dat je je horizon wilt verbreden, of dat je graag meer met de klant in contact komt.

Als ik je zoektermen zo zag wil je solliciteren als cassiere bij de Kwalbert Heijn. Die doen vaak niet zo moeilijk. Dit is een goede motivatie:

Ik vind het fijn om de laatste in de winkel te zijn die de klant ziet voordat hij/zij naar huis gaat. En ik wil die klant het gevoel geven dat hij op zijn best geholpen is, zodat hij een volgende keer graag bij ons terug komt.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha, kwalbert heijn! Zeker waar! Errrrrug bedankt :)

Andere antwoorden (3)

Je kunt ook zeggen dat je een nieuwe uitdaging wil.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer bij het beantwoorden van deze vraag in ieder geval niet negatief over je huidige (vorige) werkgever te praten.
Iets in de trend van: 'Na deze fijne/uitdagende/prettige functie, ben ik nu toe aan een nieuwe uitdaging', is altijd goed.
Ik zou zeker niet vermelden dat je last hebt van je rug bij een dag staan, je toekomstige werkgever zou dit (onterecht) kunnen interpreteren als 'zwak' of 'zeurderig'.
Hou het ten alle tijden positief, en probeer enthousiast over te komen. Zowel ten opzichte van je huidige baan, als de baan waar je naar solliciteert.
Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Allemaal antwoorden waar een goede personeelsfunctionaris meteen doorheenprikt...... of je vertelt gewoon de waarheid...... wegens rugklachten, een goede pf vraagt daar dan toch naar en dan kun je het uitleggen. Gezien het feit dat je bij je nieuwe baan niet hoeft te staan, zou dat geen probleem moeten zijn.....je kunt daar ook invullen dat je dat graag persoonlijk nader wilt toelichten. Geloof me eerlijk duurt het langst.

Toegevoegd na 3 minuten:
je medische toestand verzwijgen of erover liegen is reden voor ontslag als men er later achterkomt