Wat is de transactiekosten wanneer ik geld wil overmaken naar een ander land via western union

Naar Marokko?

En wat wordt er gedaan met mijn adres nadat ik die heb ingevuld in het formulier zelf?

wordt er een brief naar huis gestuurd ofzo?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
12.4K

Antwoorden (2)

Naar marokko kost enkele euro`s .
Jij moet een formulier invullen met jou gegevens en de gegevens van de ontvanger maar moeten wel de precieze gegevens zijn die op het paspoort staan .
Dan krijg jij het formulier weer terug met daarop een aantal cijfers .
En die cijfers bel je of mail je door aan de ontvanger en daarmee kan de ontvanger het geld krijgen .
Dus jou gegevens krijg je weer terug .
En als je vaker van plan bent om geld te versturen dan kun je beter een pasje laten maken waar jou gegevens opstaan dan lezen zij jou gegevens .

Toegevoegd na 2 dagen:
Kijk ook eens op de sitè van hun www.westernunion.nl en kijk dan bij geldtransactie .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja hee dankje Zoals je kunt zien ben ik nog 17, binnenkort 18.. maar moet ik nu wachten tot ik 18 ben ? en ik wil niet dat m'n ouders 't weten, dus wat gebeurt er met m'n adresgegevens ? Sturen ze een brief ofzo ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jij krijgt niets in huis gestuurt .
Het enigste is dat jij die brief mee krijgt waar dat cijfer opstaat wat je moet doorbellen of mailen .
Dus niemand komt erachter of jij moet die brief in huis laten slingeren of iemand laten lezen .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En het gaat in dollars .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hahaha, zal het niet laten slingeren XD Dankje voor je antwoord, maar wat bedoel je met dollars? ik dacht dat het in euros gaat..?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet anders dan dat jou ero`s worden omgerekend naar dollars en dat het bedrag in euro`s op die brief staan .
En de ontvanger kan het gewoon laten omrekenen naar de munteenheid van het land .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat een omleiding, van euro's naar dollars van dollars naar de marokkaanse Dirham (Dh)..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat klopt : maar gelukkig gaat dat automatisch.
En bij het invullen van het formulier wordt je er ook nog gevraagt of jij er geen criminele bedoelingen mee hebt .
kosten zijn een procent of 10 en er komt een wisselkoersverlies bij. Verder werkt het heel eenvoudig. De ontvanger gaat met zijn identificatie en een code die je hebt doorgemaild gebeld sms'd naar een agentschap en haalt het geld op.
De adresgegevens zijn voor controle op niet frisse zaken denk ik (als het geld wordt gebruikt om in Colombia drugs in te kopen bijvoorbeeld). Normaal gesproken zal er niets mee gebeuren.