staat ergens vast (cao) wat je krijgt als je 25 jaar bij een bedrijf in dienst bent?

Mijn vader kreeg onlangs te horen dat hij 25 jaar in dienst was. Zelf had hij dit niet zo helemaal bij gehouden en was dus aangenaam verrast. Hij kreeg een envelop met €150,- daar in. nu moet ik er bij zeggen dat het bedrijf waar hij werkt onlangs is samen gegaan c.q overgenomen door een ander bedrijf. Ik zelf vond het nogal sneu dat hij eigenlijk "maar" €150,- kreeg. Weet dat op andere bedrijven je gedeeltes van je brutto maandsalaris krijgt.
Is dit in de cao vast gelegd, of is het een aardigheidje van je baas uit blijk van waardering?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
49K

Antwoorden (5)

Kijk in de CAO.
Wat algemeen wel vaststaat is wat je maximaal bij een dienstjubileum belastingvrij mag krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord, ik zal zijn cao er op na slaan!
Dat staat idd in een cao, dus het hangt daar vanaf of die 150 euro klopt. Ben het met je eens dat het niet veel is. Meestal gaat het bij 25 jaar om een half maandsalaris.

Heb link van een willekeurige cao toegevoegd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord, ik zal zijn cao er op na slaan!
In de CAO staat dit niet, want dit is een COLLECTIEVE arbeidsovereenkomst. Deze is dus van toepassing op een groot aantal bedrijven met een zelfde doel. Dus een metaal CAO of een banken CAO. Wat jij graag weten wilt, staat in een zogenaamde PERSONEELSGIDS. De inhoud hiervan verschilt per bedrijf. Sommige mensen krijgen bij 25 jaar niets, een ander een bloemstukje, je vader kreeg tenminst nog € 150 in een envelop. Vreemd bedrijf want dit bedrag wordt niet belast. Je trekt in je laatste zin inderdaad de juiste conclusie. Je moet het bedrag of cadeau zien als een aardigheidje van de baas, een stukje waardering.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kijk het personeelsreglement eens na
hier is maandsalaris bruto - netto uitgekeerd bij 25 jr in dienst
dus je vader komt er karig af
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit vond ik dus zelf ook. Weet dat op mijn werk je een receptie en gedeelte van het loon krijgt, vandaar dat ik het ook zo vreemd vind.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zou het iets mogen uitmaken dat het bedrijf waar hij werkt is overgenomen/samen gegaan met een ander bedrijf?! Dit is sedert het begin van dit jaar.
dudemeister
12 jaar geleden
Er moet iets in het personeelsreglement over staan
ook na overname van het bedrijf zal er een personeelsreglement zijn van het andere bedrijf.
Kan je vader anders informeren bij de Ondernemingsraad als die aanwezig is over deze kwestie?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit zou ik moeten navragen, kan ik nu dus geen antwoord op geven. In ieder gevaI bedankt voor het mee denken!!
Er zijn inderdaad CAO's die hierin voorzien, d.w.z. bij een 25-jarig dienstverband een brutomaandsalaris netto uitkeren. Echter, de Belastingdienst stelt dat een werkgever dit MAG doen, d.w.z. geen CAO, geen verplichting hiertoe. Als in het arbeidscontract wordt verwezen naar een bepaalde CAO, dan zou ik het reglement even opzoeken. Bijv. op www.salaris-informatie.nl. Daar vind je vast wat je moet hebben.