Altijd goed gaarbakken! En de alles goed afwassen waar de kip rauw op heeft gelegen. Je handen goed wassen met WARM water, en bacteriedodende zeep. Nooit na het aanraken van rauw vlees iets uit de lade pakken of iets anders aanraken. Altijd eerst je handen goed schoon maken.

Toegevoegd na 55 seconden:
Ook nooit kip bij andere vlees bewaren! dan voorkom je dat het overslaat naar het andere vlees.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alles goed doorkoken/doorbakken, gebruik verschillende messen en planken voor verschillende vlees- en vissoorten. Vermijd kipfilet en andere rauwe vleessoorten op een schaal aanbieden. Maar vooral goed de tijd nemen om te garen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
O.a.: planken, borden, messen, enz. die met rauwe kip in aanraking zijn geweest afspoelen met kokend (net gekookt )water en je handen goed wassen met water en zeep. En vergeet niet het vaatdoekje waar je het aanrecht mee schoon hebt gemaakt, ook even in net gekookt water te spoelen. Dit is een van de manieren om salmonella te vermijden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb zelf ook salmonella gehad, door het drinken van Aquarius en ook Coca-Cola Light tijdens het eten verminderd het de kans dat je salmonella krijgt. Ook als je Salmonella hebt is het goed om dat te drinken.